Spørgsmål til kompressor - er noob

har lige fået en Airplus silent 0,75 hk kompressor.
1)Der står man kan trække i en ring i sikkerhedsventilen, men jeg har ikke en ring som i kan se. Er det ikke en fejl? Er det sådan man også tømmer tanken hvis man ikke vil have den står under tryk eller skruer man på aftapningsventilen?

2) Følgende står i brugsanvisningen og det forstår jeg ikke. Jeg har haft den tændt og den har fyldt tanken og 8 bars tryk. Så er motoren slukket. Jeg drejer på det sorte håndtag på reduktionsventilen men alt der sker er at trykket her reguleres som forventet mellem 2-8 bar. Der kommer ikke noget luft ud nogen steder og motoren starter derfor ikke igen, har jeg misforstået noget. Jeg forstår ikke hvordan dette skulle medføreat luft kom ud, er stopklodsen ikke koblingen hvor men sætter værktøj på, den lukker vel af for luften??
 Tak for hjælpen /Andreas
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den røde ting på billedet er måske sikkerhedsventilen, prøv at træk i den.
Man lader normalt bare kompressoren stå med tryk i tanken, det sker der intet ved.

Manualer er ofte ikke opdaterede, eller dækker flere forskellige produkter.

Vi prøver igen, i morgen --
Burde sikkerhedsventilen ikke se sådan ud, man skal vel kunne teste den en gang i mellem, det røde plastikcover der er på min kompressor kan man ikke rigtigt rykke i.
Du skal have slange koblet til for at bruge luft. Du har ret i at din kobling lukker af for luften indtil slangen er monteret.
Der står sådan set ikke noget om at luften kommer ud UDEN  slange.
Jeg har ikke set den type sikkerhedsventil, men den skal tilsyneladende drejes for at udløse luft. Bemærk den firkantede form. Og der kommer ikke noget ud af sikkerhedsventil uden at der er tryk på. Bliv ikke forskrækket det giver noget sus når det kommer den vej ud.
Du kan tømme kompressor hvis det er det du ønsker ved at slukke og så bruge den luft der er tilbage. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Andreas,

Jeg har købt den samme og kan hellere ikke finde ud af og tømme den. Jeg mangler også den ring/nål.

Tak
jeg er ikke blevet klogere men den fungerer efter hensigten og jeg har aldrig problemer med den så jeg har ikke gjort mere ved det.
Annonce
Mange tak for dit svar. 

Så hvordan tømmer du den for luft?
Tilkobl din luftslange og brug luften.

Søren O
Der er under normale forhold ingen grund til at tømme beholderen efter brug. Så hvis man endelig har brug for det, klarer en blæsepistol, det lige så hurtigt. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis