Patinering/farvning af galvaniseret rør

Vi har nogle galvaniserede rør som har den farve sådanne nu har.
Vi kunne godt tænke os at de var mørkere.. hen imod det sorte. Er der nogen der kender til en patinering eller anden metode hvorved man kan mørkne sådanne rør?
Findes en sådan en løsning.. eller skal man ud i noget maling af en art.. og i så fald, hvilken er så stærkest til at holde på sådanne rør?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tynd blanding saltsyre, efterfulgt af afvask, Tørring og klar lak.
alternativt eddike.
Vi har eddikesyre.. kn det gøre noget?Ved du om man ødelægger galvaniseringen så skidtet ruster.. eller?
ZLoG skrev den 16-02-2021 16:32:10

Vi har eddikesyre.. kn det gøre noget?Ved du om man ødelægger galvaniseringen så skidtet ruster.. eller?

Hvis du bruger syre, går det ud over den zink, som udgør galvaniseringen, Om du ødelægger galvaniseringen fuldstændig, er jeg ikke klar over, men hvorfor ikke bare male det.

fase
Patinering vil altid belaste. Ellers mal med lasur i To lag
Ved ikke om bruneringsvæske virker på zink, men ellers var det en nem metode.
Har noget bruneringsvæske, prøver lige om det har en virkning på et galvaniseret rør.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Frisk skrev den 17-02-2021 11:39:46

Patinering vil altid belaste. Ellers mal med lasur i To lag

Er lasur ikke det samme som en bejdse? Som til træ? Ved du om det vil binde på galvanseret stål?

je_ns skrev den 17-02-2021 12:04:02

Ved ikke om bruneringsvæske virker på zink, men ellers var det en nem metode.
Har noget bruneringsvæske, prøver lige om det har en virkning på et galvaniseret rør.

"bruneringsvæske" - det var et helt nyt ord til mit ordforråd :)
Tak - jeg er spændt på at høre om resultatet :)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også