Fra saddeltag til Fladt tag

Hej LDS

vi har ved at ligge planen for en tilbygning på ca. 30-40 kvm, samt vores tag trænger til udskift det er k21 lysbro tegltag.
Ideen var at tilbygning også skulle have saddel tag og sidde vinkelret på nuværende bolig. men da vi altid har været stor fan af faldt tag, faldt snakke om det kunne betale sig at lave eller bare hvad det vil koste da tager alligevel skal skiftes.
Vi har nu søgt nettet tynd for at se om man kunne finde nogle informationer omkring det og har været ude held endtil videre.
så inden vi begynder at spilde en håndværker tid med at få et pris overslag, vil jeg hører om der er nogle her inde der har en ide, hvad det vil koster kvm mæssige at skifte fra saddeltag til fladt tag?
Håber i kan give en hånd :) 

Hilsen
Patrick  
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Puhaa - dyrt - nok en million. Rent slag på tasken - men jeg kan ikke forestille mig, det ikke ville blive væsentligt dyrere end at skifte taget - og det vel og mærke uden at du har tiføjet huset en merværdi for meromkostningen.

Du skal have nye og langt stærkere limspær op - og eventuelt stålbjælker ind til at understøtte, hvis gabet bliver meget stort. der skal laves beregning på belastningen af vægge, og eventuelt opmuring omkring gavle.
Der findes tagmoduler - som i princippet er flade tage med spær og underpap der kommer fra fabrik, som sænkes ned over huset - om de kan laves på bestilling til et eksisterende hus ved jeg ikke - sikkert ikke. 

Under alle omstændigheder så skal du også have alle lofter ned - hvilket både betyder ny gips, ny el, ny isolering, ny ventilation samt fuld overdækningsstillads i hele byggeperioden og genhusning i mellemtiden.

Alt under forudsætning af at du overholder lokalplaner og isoleringskrav.

Mvh Troels
Der er ikke nogen der kan komme med argumenter som overbeviser mig om at fladt tag er bedre end saddeltag.
Skift taget hvis det er nødvendigt og lav tilbygning med samme type. Ellers falder husets værdi sandsynligvis da der er mange der er bange for flade tage. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar en million er det inklusiv tilbygning eller kun får at skifte tag konstruktion på eksisterende byg?ellers er en mil mere end hvad der er værd.

vi tænkte 2 muligheder.
1. at lave tilbygning med samme tagtype for at få det til at lige at bygning altid har været  der
2. lave tilbygning i andet materiale også faldt tag for at lave kontrast mellem bygningerne 

Vælg jeres løsning nr 1, - det trækker op i værdien på huset.
Løsning nr 2 trækker i 99% af tilfældene ned i værdien, - nåe, der er nok bygget til, men der var åbenbart ikke råd til den rigtige løsning (= den der matcher det eksisterende).
Sådan ville jeg i hvert fald tænke.
Og fladt tag vil i alle tilfælde kun trække ned i min verden, - deres ry er elendigt.
Hvis I endelig vil bruge penge og skal have nyt tag alligevel. Så lav en 1. Sal
vi er ikke den store fan har 2 etage huse, tror heller ikke vi må i forhold til lokal plan da vores hus ligger højere end nabohuset.
tusinde tak for alle jeres svar.
Som det tyder på så er det en vinkel tilbygning der matcher nuværende bolig

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også