Gipsvæg - Huller & Mørtel

Hej alle sammen!

Jeg har brug for et råd fra en kyndig håndværker. Håber der er en som kan hjælpe mig :)

Jeg er igang med at sætte en gipsvæg på - stålprofiler, fibergips osv. Det kører!

Gipsvæggen er udfyldning af en gammel fransk dør, så jeg har skulle fjerne gerigter, og det er her jeg er stødt på lidtudfordringer. 

Nu er jeg stødt på at jeg har huller ind til mursten(bagved gerigterne), som jeg skal have dækket til. Lidt svært at forklare, men billederne burde sige det hele.

Mine spørgsmål:
1. Hvilken type mørtel skal jeg bruge (antager det er mørtel!)
2. Hvor meget af det eksiterend puds, sten mv. skal jeg fjerne. Alt der sidder løst?
3. Hvordan får jeg bedst lydisoleret det - findes der en speciel mørtel til det?

Håber der er en håndværker med et godt råd. På forhånd mange mange tak for hjælpen! :)

Mvh
Mads Jensen

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er stål reglar allerede monteret ? ?
Du burde pille dørkarmen ud og starte helt derude med gips væggen.
Det er vanskelig at få 2 forskellige materialer til at arbejde ens, og derved vil der opstå revner i din væg. Nu har du ikke bare 2 men 3 -4 forskellige materialer ( Fermacel plader, stållægter, trækarm og mursten). det bliver ikke alt for godt.
Jeg har med held forstærket samlingen imellem muret væg og fermacel med LIP tætningsbånd. Altså den brede som bruges til hjørner når man vådrums sikrer i badeværelse.
OK det var en lang smøre om hvad du burde have gjort.
Du kan bruge ganske almindelig mørtel. Til så lille et projekt evt. en sæk tørmørtel der bare skal røres op med vand. Der findes ikke speciel lyddæmpende mørtel. Det er vigtig at der ikke bagefter er huller som lyden trænger igennem. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis