Drømme flisen er for stor ...

Hej. Jeg har et problem! Konen har fundet lige præcis den klinke hun vil have, og dog ... Klinken der skal lægges på både væg og gulv har dimensionen 92x368 mm - altså en moderne sildebens klinke. Problemet er blot at hun synes den er for stor ... og andre alternativer i den rigtige størrelse koster 3000 kroner pr. m2. Nu til mit spørgsmål, kan det lade sig gøre at flække klinken på tværs og langs, således dimensionen bliver omtrænt 46x184. Fra det mål skal der naturligvis fratrækkes snittet som fliseskæreren vil æde.
Min plan er således at lave 4 klinker ud af 1. Udover at det bliver et kæmpe arbejde, så bliver det nok også svært at skære dem præcis. Men kan det lade sig gøre? Jeg har aldrig lagt klinker før, så kom endeligt med bud. Der skal lægges 20 m2 i alt.

Hej. Jeg har et problem! Konen har fundet lige... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har sådan en vådskære, der meget ligner den du linker til, fra Bauhaus.
Den er ikke imponerende god til mange snit, og nok heller ikke en særlig god diamant skive, den er udstyret med.
Vil mene der skal en vådskære til af denne her type, hvis det skal være bare nogenlunde hæderligt.
 

Vi prøver igen, i morgen --
På baggrund af jeres gode besvarelser og overvejelser, så tror jeg at jeg må konkluderer at projektet vil ende som en dødssejler præget af sjusk. Vi må finde alternative klinker! :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis