Rep af sætningsskade i gasbeton

Hej. Jeg har købt en gammel landejendom og på ejendommen er der et gammelt maskinværksted som jeg vil sætte lidt i stand. Det er bygget engang i 50-60'erne og lavet i gasbeton. På den ene side er der en gennemgående sætningsskade der går igennem sokkel og helt op til taget. Revnen er gennemgående og op til 2 cm bred så man kan kigge ind i skuret hvis det giver mening. Jeg vil gerne lave denne sætningsskade - jeg vil ikke pille hele hjørnet ned og bygge op igen for det er kun et skur. Hvordan gøres det bedst og med hvilke materialer. Jeg har forsøgt at google mig frem og der snakkes om bølgesøm, 6mm armeringsstål, fliseklæb eller weber muliti 280 fuge. Nogen der har en ide ?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til det er soklen der har sat sig, så du bør begynde med at undersøge soklen, og få den ordnet.

Men du kan jo også bare fuge revnen, og se om det kan gøre det,tror ikke armeringsjern og bølgesøm kan holde sammen på det.

Vi prøver igen, i morgen --
Når sådan en skade opstår i gamle lader f.eks., så sætter man et stykke jern igennem muren og trækker lidt ind med gevindstang.
Så ca. 20 cm omme på gavlen bores et hul. igennem. Uden på muren sættes et U jern med hul i midten, gevindstang igennem og denne kan så være svejset på et stykke fladjern 1 1/2 - 2 m henne ( på indersiden.) Fladjern har huller så det kan skrues fast.
Det skal ikke trækkes helt på plads blot holde det så det ikke bliver værre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis