Spots i troldtekt/Fibertech

Hej Alle

Jeg står overfor at skulle igang med at renovere min kælder.

Det nuværende loft er med profil brædder sat op i noget der ligner reglar på 30mm der er fæstet i betondækket. Jeg vil gerne udskifte med troldtekt da jeg har læst at det både akustisk (Der er en biograf i kælderen) og indeklimamæssigt vil være en fornuftig løsning.

For at sikre loftet kan bære og at der ikke mistes for meget loftshøjde er min plan at pille det gamle loft ned og lave et skelet med 22 mm forskalning og skrue akustikpladerne (25 mm) op på.

Jeg synes det kunne være rigtigt flot med spots i pladerne men jeg synes dem der er til lav indbygnings højde fx Nordtronic low profile alle ligger over +200 kr stk -Påregner ca 30 spots. og de fleste andre modeller der er til direkte indbygning er med en højde på 63mm.

Er der godt forslag til valg af indbygningsspots til mit projekt

På forhånd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok gå efter lidt mere plads. De spots der kun har en fjeder til at holde dem på plads egner sig ikke til troldtek. Der skal du gå efter typen med et par vinger der skrues ned imod loftet. Pris 159 kr. og måske lidt ekstra rabat hvis du ringer om 30 stk. De har en højde på 40 mm. med skrue montering, dæmpbare m.m. Du skal nok lige have dem i hånden inden du bestemmer dig for forskalings tykkelse. Driver skal kunne skubbes op igennem hullet. så der skal du lige lave et forsøg. Troldtek kan godt skæres lidt skråt op imod beton, så er der lidt mere at give af.
Her er et eksempel LINK
Der findes også spots fra samme firma der er egnede til kr. 99,00 men så skal du tilkøbe lyskilder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du skal have spots med vinger, hvor som kan justeres med skruer. Fjedre holder ikke i troldtex.

Hvis du skal have såmange spot, så bør du kunne opnå en rabat ved at forhandle lidt.

Husk ordentlige pære - det er snart det vigtigste. 

Mvh. Christian M
 

Hej Begge

Tak for svar og foreslåede spots. Dem vil jeg kigge efter. Med forskalning på 22mm og troldtekt plade på 25mm burde de 40mm spots lige kunne være der.
Er det rigtigt forstået at man ikke kan skifte pære i dem?
Du skal ikke købe nogle spots, hvor man ikke kan skifte pære i. Det er for dumt

Mvh. Christian M
 

Ja de 40 mm spots er med fast lyskilde. Men du skal som skrevet undersøge om  kan være der på de 22 mm.
  Christian M skrev. Du skal ikke købe nogle spots, hvor man ikke kan skifte pære i. Det er for dumt
Der  er masser af armaturer efterhånden som man ikke kan skifte pærer i. Det er nok prisen for at det har så lav byggehøjde.
Man kan skifte spot, uden at skifte driver og den fastgjorte dåse. Men om de kan købes særskilt er jeg ikke klar over. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis