Udfordringer med 14mm varmerør

Hej
Vi har fået skiftet vores gasfyr fra et Baxi PF50 til et Vaillant ecoTec plus 156-5, vi har gjort det lørdag d. 6 februar, så altså her i den kolde periode.
Vores udfordring er at vi ikke kan få ordentligt varme på huset, specielt i stuen, der er en vinkel på huset, huset er et Lind og Risør hus fra 99, på 145kvm, så altså et nyere hus, gulvvarme rørene der er brugt er af kobber og de er 14mm tykke, hvilket nok er den største problematik, jeg har stillet pumpen i fyret på 100%, og har prøvet at regulerer på varmesløjferne, så de korteste strenge er drøvlet cirka 2 omgange ind, de kan stilles op til 3,5 omgange ind for at være helt lukket.
Returen fra stuedelen er ok lunken, synes jeg, men alligevel kan temperaturen ikke komme over 21 grader med en fremløbstemperatur på mellem 60 og 65, alt efter vejrkompenseringen, jeg har haft fremløb oppe på 79 grader den ene nat det var minus 12 grader, og der kunne vi få 23 grader i stuen, men trægulvet bryder sig ikke om det 🥴
Så er der nogen der kan komme med et godt bud på hvad der skal til for at få mere varme på, jeg er ved at være tom for ideer, men en blande sløjfe med en pumpe med mere tryk og flow kan måske være løsningen, men hvor stor og hvilken en 🤔 der er 11 kredse, og stuen har 2 kredse.
Vi har boet i huset siden 15 juli, så vi kender ikke til tidligere vintres historik. 


Hus ejer med hang til motorcykler 🙂
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter diverse forsøg på at finde fejlen opdagede jeg at montøren ved en fejl havde fået lukket for en ventil til fremløbet oppe under fyret, den stod cirka 10% åben 🥴 så nu kører det hele, og der er varme på, også om natten 🤟

Hus ejer med hang til motorcykler 🙂
Super at du selv fandt fejlen.
Dit kobberrør er sikkert ø 15 mm med 13 mm lysning. Det kan transportere rigtig meget varme, men med “lukket” ventil går det selvfølgelig galt.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis