Waterblock/vandsikring eller vaskemaskine fejl

Jeg har en Miele vaskemaskine, som ikke kan trække vand ind.

Bagved maskine har jeg koblet hele slangen af, og fra selve metal røret er der fint tryk igennem.
Når jeg sætter waterblock/vandsikring på så kommer der ikke vand igennem, men jeg er i tvivl om selve vaskemaskinen skal suge vandet til sig, eller om der bør løbe vand igennem waterblock/vandsikring når bare jeg åbner for vandet.

Kan I hjælpe?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Waterblock skal monteres lodret. Vandet skal løbe frit ginnem ventilen indtil indstillet vandmængde er opnået.

Søren O
Ok, billedet her er taget hvordan det så ud efter VVS'er havde installeret det for nogen år siden.
Hvis jeg skruer waterblock af og tager den ind under en vandhane, så løber vandet ikke frit igennem. Tyder det på at den er "indstillet" forkert og/eller slet ikke virker mere? 
Hvis ventilen er blokeret, er der åbenbart et stempel der skal trykkes tilbage.

Søren O
Det var da et forsøg værd at sætte maskinen til uden denne waterblock. Det passer tilsyneladende direkte med gevind. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Desværre er slangens gevind større til gevindet som sidder på røret og water block. Så den ændrer størrelsen.
Annonce
Så køber du en 1/2 " - 3/4" overgang. Vaskemaskine er 3/4"  De koster vel 10-20 kr. Det hedder en nippelmuffe og fås i plast bl.a.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nippelmuffen du “mangler” sidder i indløbssiden af din waterblock.
Har du prøvet at presse stemplet tilbage i din waterblock?

Søren O
Jeg har ikke prøvet at presse stemplet tilbage, synes vejledningen som der er linket til er en anelse kryptisk - specielt uden tegninger.
Prøv at finde et eller andet, der kan komme ind i udløbet af din waterblock, og prøv at trykke på stemplet.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis