Forslag til hvordan jeg fastner lamper i køkken

Hej

Jeg har fire af disse type lys i mit køkken, som jeg ikke kan få fæstnet fast.

Jeg har prøvet med at klippe velcro til inden i, både lampen og det runde metalstykke. Det holdte ikke, og tætnede heller ikken.

Er der nogen, der har en smart og sikker idé til hvordan jeg kan fastgøre lamperne?

Der er ingen hasp eller andet til at "klikke den fast til den sølv dims i inde i lampen, der er. (Ja, jeg skal nok lige rengøre den inden, jeg sætter den ordentlig fast).

På forhånd tak.

Mvh.
Christian 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
Normalt presser den bøjle der sidder på bagsiden ud på siden af dåsen og dermed holdes spotten fast.
Men der er ikke plads til de muffer du har brugt, så du bliver nok nød til at få dem uden for dåsen...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej PinkHenrik

Tusind tak, og tak for dit svar.
Jeg er dog ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener.

Er det mufferne eller bøjlerne, der skal være uden for dåsen. I begge tilfælde, kan ikke lade sig gøre, eller være en optimal løsning.

Jeg leder efter en MacGyver løsning, hvor man evt, kan sætte magneter på lysfatningen og indersiden af dåsen, for at komme med et eksempel. Eller noget, eller lim, som kan modstå den varme pærerne udleder.

Hvis du har en video, der viser hvad du mener, kan jeg måske bedre forstå det, og implementere dit råd.

På forhånd tak

Mvh.
Christian
Bøjlerne skal være inden i dåsen. Prøv at hive enderne af bøjlerne lidt mere ud så der kommer mere pres på bøjlerne når du putter den op i huset. Så kan den måske holde sig selv fast. Det ser ud til at systemet er lavet til dette.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Hvis du måler hvor dyb dåsen er, og så måler hvor dyb lampen er, så vil du opleve at der ikke ret meget plads tilbage.
Så jeg tror det bliver svært at få plads til mufferne inde i lampen.
Lampen er beregnet for indbygning og er født med en ret lang ledning(så vidt jeg husker næsten 1,5 meter), så det er ikke meningen at den skal samles i dåsen.  

Som Jens skriver så skal bøjlerne være inde i dåsen og presse mod siderne.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Som Henrik siger så er der ikke plads til samlingen inde i dåsen, så samlingen skal udenfor dåsen. Er lampe og dåse købt sammen eller er de købt hver for sig.

fase
Annonce
Da det er 12 V så må samlinger med ekstra ledninger godt skubbes op igennem hullet i loftet. Så der kun er 5 cm ledning tilbage. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej PinkHenrik og Jens J.

Jeg fulgte rådet og bukkede bøjlerne mere ud af. De sidder nu nogenlunde.
Men I har ret i, at der er alt for meget ledning. Desværre vil en sådan modificering kræve en langt større ændring.

Jeg takker for rådene. De virkede.
Vær opmærksom på at halogenlamper bliver vandvittigt varme, og derfor er ledningen også lavet af noget silikone stads der kan klare varmen.
Så mufferne kan muligvis tage skade...med efter følgende problemer   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis