Afløb i brusekabine

Hej LDS -
Jeg skal til at renovere badeværelse og har banket de gamle klinker af.

Kan jeg genbruge denne afløb - altså kan jeg bare købe en ny rist - og bum så er det færdigt?

Jeg er også i tvivl om hvordan jeg laver vådrumstætning omkring det, er der en der kan fortælle mig det? :D

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er ganske alm standartafløb , ny rist med ramme har de i de fleste byggemarkeder
du skal nok også bruge en forhøjer ring , da du nok skal have et tyndt pudslag på for at rette op
vådrumssikringen køre du bare med ud på kanten af afløbet , så er det iorden
Mange tak Bredker,
Det lyder jo nemt :D

Det ligner en PURUS afløb, så det er der du skal starte. Hvis du hugger 5-10 mm mere ned så tror jeg du kommer til en 30 mm kant på afløbet , Det er oprindelig denne som vådrums manchet skal limes på. Der findes forhøjer rammer med denne kant, men der er sjældent plads til at komme opad. ved selve afløb ( regel om 30mm kar virkning over afløb inden det løber ud af badeværelse andre steder)  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Så jeg skal hugge lidt mere beton op rundt om kanten på afløbet, så mener du der er en kant nedenunder jeg kan lime en manchet på? er det rigtig forstået? :D

Jeg skriver "tror jeg" så du skal prøve et sted, det er kun få mm. Jeg har lige støbt sådan et afløb ind. Men det er jo ikke til at vide hvilken type du lige har.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
det er et purus
efter forskrifterne skal du godtnok have fat i kanten , men det er meget sjældent  nogen gør det , kommer gummihuden bare op på kanten er den lige så tæt
og den kan er ikke lavet til membranen men for at stabilisere øverste del ved støbning
mange tak til jer begge to :D
Det er bare at komme i gang så :D

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis