Halvtag / overlappende tage


jeg vil gerne have et halvtag fra muren med 2 døre og ud til den sokkel, der er. Taget skal starte lige under tagrenden, men hvad gør jeg lige i hjørnet, hvor det vinkelrette tag går længere ned?
Er der nogen, der har et godt forslag?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes det kommer an på hvor perfektionistisk du er. Og hvad det er for tag du påtænker. Du kan lave det fint med at skære udhænget af og lave en sammenskæring. Skotrende. Hvis det er et let tag kan det nok lægges af på toppen af tagpladerne på sidebygningen. Med et spær fra under tagrenden og ud langs sidebygningen, er det jo ikke meget det skal bære.
Man kunne også forestille sig at taget havde hældning hen imod det lave tag så det var vandret hen langs muren med beklædningen for oven.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du skriver det skal starte under tagrenden.
Jeg ville tage tagrenden væk, og lade vandet løbe ned over halvtaget. Så har du heller ikke noget problem med nedløb, som ikke er tilsluttet noget.
Igen kommer det lidt an på formål med halvtag. Er det til at stille lidt cykler under m.m. så er er det ok at slutte over taget lodret over tagrende til højre. Der er tilsyneladende  50-60 cm højde så det nye tag holder sig over det lave tag til højre.
Så må der eventuelt lukkes inde i vinklen hvor sneen nu ender og op imellem den lave tagrende og halvtaget.
Ikke sådan lukkes tæt tæt, da det jo kun er halvtag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis