Hjælp med at planlægge bad ved vaskesøjle

Hej Folkens.

Jeg skal til at lave en adskillelse mellem bad og vaskesøjle i bryggers i kælder. Det er indrettet sådan før jeg købte huset at brusebadet står lige ved siden af vaskesøjle. Det var ret ufærdig og jeg tror ikke det nogensinde har været brugt.
Hvordan skal jeg komme i mål nu?. Jeg skal på en eller anden måde lave en adskillelse mellem bruser og vaskesøjle. Jeg er godt klar over at det bliver svært at gøre lovligt, men det skal i hvert fald være sikkert for familien.
De ideer jeg har i spil er følgende:
En fast hvid brusevæg som er måske 10 cm tyk og går Ca 10 cm forbi vaskesøjlen Kombineret med et forhæng rundt om bruseren. Er dette en god ide? Hvordan ville i konstruere brusevæggen? Jeg behøver ikke klinker påhvis det kan undværes. Jeg tror dette vil være pæneste løsning. Hvordan hæfter man overhovedet sådan en til flisegulve? Kan wedi-plader bruges? 

Jeg havde også tænkt på en en regulær brusekabine? Er dette sikrere?

Jeg vedhæfter et billede af situation, tak for hjælp. Mvh. Mark 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
PS de ledninger som ses i loftet er gamle telefonledninger som går ind til naboen. Sådan er det indrettet i disse gamle rækkehuse. Men de bliver vist ikke brugt mere. Jeg har fået af vide af en elektriker at de ikke er noget problem.
Jo det kunne vel egentlig være en god mulighed. Det vil jeg tænke over :) 
Helt enig med Børgealle, - det er helt klart det nemmeste, giver det letteste udtryk, - og så er det uendelig meget billigere.
Link til eksempel ved Bauhaus til 700,-  Brusevæg
Jeg vil også foreslå en glas brusevæg, som går mindst 10 over og 10 cm forbi vaskesøjlen OG som sidder helt tæt til gulv/væg (du kan få alulister, som du fuger med silikone). Jeg er nok lidt pylret, men jeg kan ikke se hvor dine strømstik til vaskesøjlen sidder, eller hvordan de ser ud,  men ville meget nødigt have vand i nærheden af dem ;)

Bettina
Tak for svar Bettina.

Ledninger og vand kommer fra væggen til venstre for vaskesøjlen.
Jeg er helt med på en glasvæg nu, men det var netop det med om det kunne gøres ordentligt tætte som er min bekymring.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis