Blackstar 10kw pillefyr

Jeg har en veninder som har en blackstar pillefyr som kun viser omkring 38 grader i fremløb. Radiatorerne er lunke og brugsvandet lige så!
Hun har gjordt fyret rent sidste torsdag, dagen efter var hendes gulvarme på badeværelset kold. Hun havde valgt at slukke fyret til natten og har rendt den næste dag. ( håber ikke der er noget frosset)
-Jeg ved intet om pillefyr men det jeg har gjort at lufte godt ud på de radiatore som var kolde.
- Der er vand på fyret 2 bar
- cirkulationspumpe den som sider uden for fyret er tjeket
-pumpe i fyret står på on i display, i meny såt der 30 og 50 grader
- vi har slukket og tændt fyret igen
Jeg har haft alle termostaterne af, masserede stifterne, uden termostaterne på burde fyret vil køre på Max fremløb??
Håber i kan se et problem
MvH
Torben

Jeg har en veninder som har en blackstar pillefyr... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Et 10 kw pillefyr burde fint kunne klare opvarmningen af et almindelig isoleret hus på op til 200 m2. Men det forudsætter naturligvis at pillefyret er optimalt indjusteret. https://www.youtube.com/watch?v=dXAfL0bbU_s&t=403s
Det gør pillefyret skam osse modulere op og ned efter hvor meget varme der er behov for, faktisk kan Blak Star pillefyret som et af de få modulere helt ned til en effekt på kun 1 kw og op igen til 10 kw hurtigere end du kan blinke. 
Ang. tvivl om varmeforbrug, så må det kunne mærkes om returtemp. er betydelig lavere end fremløb. 
Tak Frank. Jo der det var værst var den ned på 15 grader

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis