Træterrasse

Hej
Sidder og forbereder en træterrasse der skal bygges på 75 m2 og som skal ligge på side og ende på hus (L formet).  er lidt i tvivl om dimensionering, fastgørelse m.m. og vil gerne høre jeres mening:

- strøer i 47x100 mm trykimp
- brædder i 32x125 mm trykimp
- Vil ikke fastgøre i sokkel på hus, men i stedet for med vinkelbeslag i de gamle 50x50 betonfliser der ligger og bliver liggende
- langs yderkant rundt samme fastgørelse pr.  3 meter.
Der bliver bygger ved vestkysten, hvor der kan blæse temmeligt meget.

Hvad tænker i om fastgørelsen?
Hvor stor afstand tænker i imellem strøer?

vh
Carsten

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tænker, at du fokuserer for meget på detaljer uden betydning for helheden.

1: Hvorfor trykket træ til belægning uden oplysning om anvendelse/optørring?
2: Hvorfor genanvende eksisterende betonfliser?
3: Vestkysten er et vidt begreb. Taler vi om 3. revle på vestkysten eller vestkysten i en provinsby midt i landet?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
75 kvm terrassebrædder render ingen steder. Dine beslag er unødvendige. MEN fliserne skal ligge helt stabilt. Jeg regner med der er rent sand under. Vi lavede 55 kvm terrasse ved Henne Strand for over 10 år siden, ved at lægge lægter ud på fliser. Det er som groet fast. Men husk endelig murpap.
Max 60 cm strøafstand.

Overvej inden du lægger strøer hvordan du vil montere brædder rundt om hjørnet. Langs med hus på begge sider skal mødes i en 90 graders vinkel. Så du skal have 90 graders strøer i samlingen og 45 graders samlinger på strøerne.
Det er lettere ift strøer at lave en side på langs og en side på tværs, så brædderne flugter hinanden, så er der ingen skrå strøer.

Mvh Troels
Frisk skrev den 14-02-2021 05:53:32

75 kvm terrassebrædder render ingen steder. Dine beslag er unødvendige. MEN fliserne skal ligge helt stabilt. Jeg regner med der er rent sand under. Vi lavede 55 kvm terrasse ved Henne Strand for over 10 år siden, ved at lægge lægter ud på fliser. Det er som groet fast. Men husk endelig murpap.

 altså murpap mellem fliser og strøer? fliser ligger helt stabilt. Og ja rent sand under. Er jeres terrasse slet ikke fastgjort til underlag så?


vh
Carsten 

 

TRRA skrev den 14-02-2021 07:31:11

Max 60 cm strøafstand.

Overvej inden du lægger strøer hvordan du vil montere brædder rundt om hjørnet. Langs med hus på begge sider skal mødes i en 90 graders vinkel. Så du skal have 90 graders strøer i samlingen og 45 graders samlinger på strøerne.
Det er lettere ift strøer at lave en side på langs og en side på tværs, så brædderne flugter hinanden, så er der ingen skrå strøer.

 også det princip, jeg havde tænkt og - altså parallelt langs langside på hus og så vinkelret på den korte side.



vh
Carsten 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis