Tinglysning af garage - slette skadesløsbrev?

Er der mon nogle som er skarpe i  tinglysning af skøder. Jeg har købt en garage som er angivet som "ejerlejlighed".
Selve tinglysningen af skødet kan jeg godt selv finde ud af, men administrator vil gerne have, at jeg får slettet et skadesløsbrev der er angivet i skødet, samt at pantstiftende vedtægter bliver flyttet til 1. prioritet.
Jeg er godt klar over, at jeg bare kunne få fat i en advokat, men jeg synes at det er lidt overkill, og nok ikke helt billigt.

Med venlig hilsen, og god weekend

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have det mortificeret, så du får klarhed for, om nogen har krav iflg dette ejptb.
Søg på google under mortifikation af pantebrev. Man kan, eller rettere kunne, selv foretage dette tidligere, men om det er ændret, ved jeg ikke.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skadesløsbrev er en måde at beskrive at nogen har fået pant i ejendommen. Så dem som har kravet skal godkende at denne pant udgår.
Desuden skal kan du ikke flytte noget til 1. prioritet hvis der i forvejen er andre som står som 1. prioritet. Det er ofte kreditforeningslån som har denne plads.
Men når det drejer sig om en garage så er der måske ikke lån i det eller du skal ikke have lån. . 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er meget almindeligt at der i ejerforeninger tinglyses pantstiftende vedtægter. Lige nu er det maksimalt ca. kr. 40.000 der kan tinglyses for.
Der er for at sikre de andre ejere i ejerforeningen, så de ikke kommer til at hænge på misligeholdt indbetaling til ejerforeningen.
Det skal stå som 1. prioritet hvis der ikke allerede er oprettet noget. Ellers må prioriteten vente til et lån eller 2 falder ud. Med det begrænsede beløb betyder det ikke alverden for efterfølgende lån, men i en (lille) ejerforening kan det have store konsekvenser for de øvrige ejere som hæfter solidarisk.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis