For lidt varmt vand med VVB

Hej Forum, jeg har brug for et godt råd og henvisning til et evt. produkt.
Jeg har et Vailant kondenserende gasfyr og en 120 liter VVB på gulvet nedenunder fyret.
Huset har badekar og to brusere.
Når man fylder badekaret om morgenen er det OK. Men så kan man ikke fylde det igen eller tage brusebad lige bagefter.
Så min tanke er om man kan montere en gasvarmer efter VVB der tænder når vand-temperaturen falder under f.eks. 40 grader og giver et pift til 60 grader. Så vandvarmeren skal køre på gas (ikke el) og temperatur for ind og ud skal helst kunne stilles.


Hilsen
Peter
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådanne gennemløbs gasvandvarmere har meget begrænset kapacitet. Det er ligesom gennemstrømnings el vandvarmere det går meget langsomt.
Nu ved vi ikke hvilken temperatur du kører med, men med højere temperatur i VVB ( varmvandsbeholder) skal du tilsætte mere kold vand. Og du har mere varm vand til disposition.
Du skal også sikre dig at fyret står på varmvands prioritering. Det vil sige at den ikke leverer varme til radiatorer når der mangler varm brugs vand.
Dit gasfyr har en meget højere ydelse end gasvandvarmer, så det er bedst at den "knokler på" 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Velkommen på LDS
Det er ikke meget med 110 l beholder når der er badekar. Kan du ikke sætte en ekstra beholder op.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis