Søger hjælp til reparation af emhætte i Højbjerg v. Aarhus

Hej

Model Blomberg DKW 912 KK

Emhætten kan ikke tændes på kontakt 2 fra venstre. Da problemet startede, kunne den tændes efter flere forsøg, men nu kan den slet ikke tændes. Lampen på kontakt 1 fra venstre kan godt tændes. Tastaturprint er måske i stykker, se sort lodning på billede. Jeg har uden held søgt på nettet efter et erstatningsprint, men emhætten er nok for gammel ca. 1998.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke sikkert det hjælper, men jeg ville da forsøge at genlodde den dårlige forbindelse. Har du ikke en loddekolbe, så kan de købes for ganske få kroner.
Tak djaydjay   

Det tør jeg ikke selv, men hvis nogen i Højbjerg kan hjælpe, så send mig en PB, så vi kan aftale nærmere vilkår.
Har du pillet strømmen fra, så kan du roligt forsøge selv. Se evt et par youtube film om lodning, det er ikke raketvidenskab. Og der jo også en vis tilfredstillelse ved at reparere tingene selv.
Men selvfølgelig, hvis der en lige i nærheden med erfaring med en loddekolbe, så er det da også nemt. Men det er ikke givet, at det kan redde printet.
Sluk for strømmen til emhætte, Tag eventuel print ud på bordet hvis der er stikforbindelse. Hold varm loddekolbe imod den dårlige lodning fra den ene side, og loddetin imod punktet fra den anden side. Så når varmen får tin til at smelte så fjerner du det hele, og du er færdig. For lige at få loddekolbe temperatur tjekket så kan du forinden holde tin imod spidsen. Når det smelter en smule så er det ok. Er loddekolden sort så tag en klump meget våd køkkenrulle og tør spidsen hurtig af.
Sådan som ledning ser ud, og som du beskriver det så er næsten helt sikkert at det er lodning der er problemet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak ev elmand 😄

Det ender nok med, at jeg skal følge din guide 😬 men jeg håber stadigvæk på hjælp på min bopæl.

Jeg kan nemlig ikke tage printet med, da ledninger fra motor er loddet direkte på printet   
Annonce
Den er loddet nu, og det løste problemet. Tak for input!
Skal vi forstå det sådan: Jeg har loddet det nu. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nej, jeg fik en god ven til at gøre det 😔
Pyt, bare den virker igen   
Det er også en kvalitet, at kende sine begrænsninger   
Ja naturligvis er det ok. Jeg ville bare teste hvor modig du var  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis