Lavdetselv projekt - Bundramme i seng. Hvor tyk skal pladen være?

Jeg skal lave en gør-det-selv køjeseng som skal monteres på hjørnet i værelset. Jeg har brugt en skabelon fra handyman.dk, men jeg ville gerne have en plade som bund i stedet for lameller. Men kan ikke Google mig frem til, hvor tyk pladen skal være og om man kan bruge mdf plade eller krydsfiner?
Sengrammen skal være 1200x2000 mm. den bliver båret af brædderne på de 2 vægge (da det er hjørnet på værelset den monteres op ad) og så sættes der en stolpe ved det “frithængende” hjørne.
Brædderne på sengerammen måler 32x150 mm.
Taglægterne som monteres inde i sengerammen, som pladen skal hvile på er 38x73 mm.
Men hvilken plade skal jeg bruge som bund?
Jeg håber at det er til at forstå, hvis ikke, så spørg endelig. Hvis der råd til sengeramme opbygning, så vil jeg være taknemmelig for dem også 😊
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville gå med krydsfiner. Nok 18mm. Og så skal du bore en masse huller der 25mm eller 32mm med måske 20çm meĺemrum så madrassen kan få luft.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Mange tak for svar. Har lavet en lyntegning af en skabelon til de huller, som du skriver om. Har kun lavet en firkant, men den skal selvfølgelig fortsætte rundt på hele pladen. Har jeg forstået det korrekt?😊
Igen, tak for svar.
Lige præcis sådan.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis