Skal 110 volt også have jordforbindelse?

Hej.

Jeg skal bruge min danske 220 volt Nintendo konsol i udlandet, hvor der kun er 110 volt.

Nintendo konsollen er på 54 watt. Jeg har købt en step up/step down omformer til 200 watt. Jeg har adapter til US stik. Huset hvor det skal bruges, har ikke jordforbindelse i deres system. Jeg skal ikke bruge andre apparater; kun Nintendo.

Mit spørgsmål er: Vil det være forsvarligt at bruge denne Nintendo og omformer uden jord?

Vh

Jørn

Hej. Jeg skal bruge min danske 220 volt Nintendo... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jordforbindelse er for det meste af sikkerhedshensyn. Her i veludviklede DK og Europa har vi efterhånden ret høj sikkerheds niveau på el. Jordforbindelse Hpfi o.m.a.
Når du rejser til lande med lavere sikkerheds niveau må du acceptere eller skal vi sige indrette dig efter det. Det er de givne betingelser ved alle rejser overalt i verden. Og folk i andre lande dør jo heller ikke som fluer så det er helt ok at køre uden jordforbindelse. MEN du må jo gerne udvise lidt omhu alligevel i alle forhold. F.eks. er det ikke sikkert det er ok at tage nintendo med i bad sammen med omformer   
Jeg har arbejdet sammen med lokal elektriker i Ukraine, hvor der var store ubeskyttede strømførende kobber skinner når man åbnede el tavler. Han kom hen til mig og gjorde det klart at jeg burde smøge/trække skjorteærmer ned, så jeg ikke kom til at berøre dem med den bare hud. Jeg var da taknemmelig for sådan et godt råd, for jeg regnede da ikke med at kunne ændre Ukraines el lovgivning på de få dage jeg var der. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis