3 kontakter i korrespondance

hej. Jeg har 3 kontakter til et lys i gangen, som er forbundet i korrespondance.

jeg ønsker nu at afblænde den ene kontakt, men er i tvivl om, hvad der skal fjernes/muffes.
billede 1 er kontakten som skal fjernes og billede 2 er korrespondancekontakten.

fjerner jeg eksempelvis den røde ledning på billede 1, så er der intet lys.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når der er 3 afbrydere i en korrespondance, har du en korrespondance med krydsning. Billede et viser tilsyneladende en korrespondanceafbryder. Billede to viser krydsningsafbryderen.
Billede et viser formentlig den afbryder, der skal fjernes, så prøv at samle rød og orange i en muffe og sæt en muffe på den hvide/grå. Hvis det ikke virker, skal du demontere den tredje afbryder, så vi kan se ledningerne i den.

fase
Sæt den orange og den røde ledning  på plads igen. Hvis lyset ikke virker, er den grå tændledning og du har en A-korrespondance med krydsning. Jeg går ud fra, at der er kontakten med den grå ledning, der skal fjernes. Hvis det er rigtigt, så prøv at forbinde grå og enten rød eller orange med hinanden og sæt en muffe på den ledning, der er tilovers. Prøv om det virker.

fase
Så virker det :-) den grå var netop tændledningen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis