Varmtvand Utæt oliefyr

Hej
Har lige opdaget at der løber varmt vand ud fra røret i midten af billedet. Kommer indefra kedlen ?
Er der nogen kloge mennesker der kan sige mig hvad det betyder,, ifh til evt reparation ,!
Tak
Hej Har lige opdaget at der løber varmt vand ud... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nåå, ok. Troede kedel og beholder var det samme,,
Kender ikke fyret, så det kan sagtens være at det er så sammenbygget, at det mest fornuftige er at skifte det hele. Men der findes typer, hvor varmtvandsbeholder kan skiftes i fyret.
Hvis det er varmtvandsbeholderen, der er utæt, så er det muligt på nogle fyr, at koble denne fra, og så sætte en ny varmtvandsbeholder op ved siden af, og så koble fyret til denne.
Men det tager jo lidt mere plads, til gengæld formodentlig noget billigere end at skifte hele fyret.
 Det afhænger jo også lidt af din tidshorisont, og hvor længe det skal fungere, - er det en mere vedvarende løsning, fordi fjernvarmen har meget lange udsigter, så er der jo også en bedre virkningsgrad ved en ny kedel, hvilket kan spare lidt på olien.
djaydjay skrev den 12-02-2021 23:08:48

Det er kun hvis du kan blive koblet på enten naturgas eller fjernvarme, at det er ulovligt at sætte nyt oliefyr ind.
Hvis du ikke kan blive koblet på en af disse to ting, så må du gerne sætte et nyt oliefyr ind.

 der har du ikke ret , du må vedligeholde det gamle oliefyr så længe det er muligt , ryger kedlen må du IKKE sætte en ny op , så skal der installeres et alternativt miljøvenligt anlæg , er der ikke fjernvarme kan der gives tilladelse til pillefyr , varmepumpe eller lig

du må ikke engang flytte dit gamle oliefyr 20 cm , det er nok til ar der kræves anden opvarmning
Ok.  Ved ikke om der er gas på min vej, fjernvarmen er der ikke endnu,!
bredker skrev den 13-02-2021 00:32:53

 der har du ikke ret , du må vedligeholde det gamle oliefyr så længe det er muligt , ryger kedlen må du IKKE sætte en ny op , så skal der installeres et alternativt miljøvenligt anlæg , er der ikke fjernvarme kan der gives tilladelse til pillefyr , varmepumpe eller lig

du må ikke engang flytte dit gamle oliefyr 20 cm , det er nok til ar der kræves anden opvarmning

 Så tager vi den lige en gang mere for arveprins Knud og så lige bredker, - hvis fjernvarme eller naturgas ikke er en mulighed, så må du gerne sætte en ny oliekedel ind.

Citat fra Energistyrelsen :
Ny oliekedel
Ny oliekedel
Ny oliekedel
Hvis din oliekedel er klar til udskiftning, bør du overveje at skifte til en billigere, mere klimavenlig opvarmningsform som varmepumpe eller fjernvarme. Hvis du vil beholde olie, er det en god ide at skifte kedlen til en ny, effektiv model. Bemærk, at du kun må skifte til en ny oliekedel, hvis du bor uden for et område med fjernvarme eller naturgas.


Link Ny oliekedel

Annonce
Der er naturgas på min vej,,,
Så jeg skal så ha en dyr udskiftning til gas fyr
I så tilfælde ville jeg vælge luft til vand varmepumpe, fremfor et nyt gasfyr.
luft til vand varmepumpe

Men sådan løsning r jo osse flere gange dyre at anlægge,
Gas er på vej ud som klimavenlig opvarmning, så gasfyr ville jeg undgå.
Prøv evt. at tage fat i fjernvarmen om hvornår de forventer at komme til jeres vej.
Når du ikke har problemer med manglende vand i dit radiatorsystem er det sikkert varmtvandsbeholderen der er utæt. Prøv at finde ud af helt nøjagtigt hvor vandet kommer ud. Måske kan det repareres for små penge.
Ellers udskift varmtvandsbeholderen eller opsæt en anden beholder ved siden af fyret som beskrevet længere oppe i indlægget. Er i en mindre familie kunne en elvandvarmer måske klare overgangen indtil anden varmekilde.

Søren O
Nå å ja  goe ideer,, jeg vil undersøge det hele Mandag,,
Og og vende resultatet her igen når jeg ved mere precis hvor vandet løber ud fra, og evt om det blir en permanent gas løsning
Gentofte fjernvarme kan ikke give en precis tidshorisont endnu desvære på hvornår de kommer til mit område, har spurgt dem 2 gange.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis