"Nemt" men holdbart gulv i kolonihave?

Hej alle sammen 🙂

Jeg har en kolonihave, hvor jeg har brækket gammelt "trampolin"-gulv op i et ca. 3x4 meter område af stuen,  og vil ha' lagt nyt.

Status er, at jeg pt. har en stor flot sandkasse, da der er en sokkel/kant rundt af beton, men ellers er der bare jord/sand som underlag.

Mit spørgsmål er: SKAL jeg til at støbe, eller er det en brugbar mulighed f.eks. at rette sandet af, lægge 3 rækker fliser (i hver ende og i midten) og derefter opklodse et lag bestående af bjælker/strøer/isolering/gulvplader?

Det er "bare" en kolonihave .. men jeg vil heller ikke spilde tiden på at lave en ny indendørs trampolin 🙂

På forhånd maaange tak for al input og gode forslag! 👍

Hilsen Kalle
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan få sandet plant og komprimeret kan du lave en konstruktion med tryk fast isolering også gulv direkte ovenpå se fx https://www.sundolitt.com/da/inspiration/gulv/uden-beton/

Hvis det var sandet der skabte trampolin effekten vel beton iøvrigt være en løsning på lånt tid uanset hvad du gør skal du have et fast og stabilt underlag nederst 

Ask
Tak for svaret @AskH. Jeg prøver at kigge på linket.
Trampolinen blev skabt ved, at man havde valgt at lægge ca. 1/2 mursten + lidt løse klodser ovenpå sandet/jorden i hver ende af en ca. 3 meter lang 4x2 og derovenpå havde man klasket gulvbrædder på. Alle 4x2'ere var enten sunket i sandet/jorden eller væltet .. så det var så kolonihave/byggmand bob - agtig en løsning, som man overhoved kunne lave det 🙂 
Ok, men ting skal helst ikke synke ned i sandet. Så er det næppe komprimeret nok.

Omkring linket så findes der selvfølgelig andre producenter det var mest fordi at illustrere konceptet med et flydende gulv uden beton 

Ask
Bare du er sikker på at mus/rotter ikke kan komme ind. Der er dejligt varmt inde i styrolit.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Mod utøj, graver du en strimmel eternit ned langs kanten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis