Permanent sluk af radiator

Hej,
Er der en nem måde at skrue på noget så radiatoren slukker helt?
- vi er ved at renovere og disse radiatorer skal fjernes senere, men lige nu gider de ikke slukke - noget i termostaten er vist knækket, og vi havde på et tidspunkt en vvs’er ude som lukkede for en af vores andre radiatorer, undrer mig hvad han har skruet på for at lukke den 😬

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På den nøgne ventil (det sidste billede) kan du prøve med en lille stump træ at skubbe palen i midten ind og så smide en kraftig strips eller spændebånd rundt om, for at holde den inde. Så burde ventilen lukke.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg undrer mig bare over hvad den tidligere vvs’er mon har skruet på for at få den til at slukke uden termostat og uden at sætte noget foran stiften, og kan se stiften er ude men der er stadig slukket 🤔
VVS'eren har formentlig ikke skruet på noget, men membranen sidder fast. Når den løsner sig uden termostat, får du fuldt flow gennem ventilen. Gør som Søren skriver sæt termostaten på og skru den ned på frostsikring * 

fase
Termostaten virker bare ikke, for radiatoren står og varmer ret meget selvom man skruer den helt ned, og det ser ud som om noget indeni den er knækket. Så tænker jeg prøver at fastgøre noget omkring stiften så den kan holde sig slukket, skal bare lige have fundet noget der holder den ordentlig inde 🙂 havde bare været nemmere hvis man kunne skrue på noget så den slukker helt siden de alligevel skal afmonteres senere, men kender ikke nok til det 😬
Annonce
Hvis termostaten er defekt, kan den ikke lukke. En bred strip rund om ventilen så stiften bliver holdt inde, bør virke. En træklods og gaffertape kan også bruges.

fase
Mange tak jeg prøver med træklods og gaffatape, har nemlig ikke lige nogle strips 😬
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis