badeværelsegulv uden varme

Hej.
Jeg havde kun 17 grader i huset her til morgen, fordi nogle af radiatorerne var kolde.
Jeg har fjernvarme. Det lykkedes at få varme i alle radiatorerne efter jeg havde indstillet cirkulationspumpen på 2 i stedet for på 1, men jeg har ikke varme i badeværelsesgulvet.
Jeg har prøvet at afmontere gulvtermostaten og “motionere” den “pind”, der kommer til syne og den fejler tilsyneladende ikke noget, men der kommer ikke varme i gulvet selv om jeg skruer helt op for termostaten.
Der kommer varme frem i røret til venstre. Kan det være luft i systemet og hvordan fjerner man det i givet fald. Er der nogle, som kan hjælpe med gode råd?
mvh
Orla
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tar et par dage, før du har varme i gulvet. Der er en stor plade beton der skal gennemvarmes først.
Det sidder en udluftning på både frem- og returløb (på t-stykkerne). Det ser ud som om de har fået er ordentlig lag maling, så måske skal du bruge en tang for at løsne luftskruen. Prøv om der kommer luft ud. Det er normalt en god ide at slukke for cirkulationspumpen mens du lufter ud.

Søren O
Hej Frisk.
Det er et lille badeværelse på ca 5 m2.
Om badeværelset er 5 eller 20 m2 ændrer ikke ret meget på opvarningstiden.

Søren O
Hej Søren.Tak for dit svar.
Ja, de har fået et pænt lag maling, men jeg har prøvet at løsne de 2 luftskruer. Det kunne godt lade sig gøre, men jeg ved ikke præcist hvordan man lufter gulvvarmeinstallationen ud.
Jeg har også prøvet at “motionere” trykstiften i pakdåsen og den går godt nok noget stramt, men kan godt bevæges. Jeg har desuden lavet et Storm P. setup med en træpind og strips, der holder trykstiften nede, men der sker ikke noget, så det hjælper jo nok heller ikke noget at udskifte returløbstermostaten og pakdåsen ( hvis ellers jeg kan finde en tilsvarende ny pakdåse)?
Annonce
Trykstiften lukker for vandet når du trykker den ind, så det bedste ville nok være indtil videre blot at have afmonteret følerhovedet - det sikrer max. gennemløb.
Kan cirkulationspumpen stilles højere, så prøv det. Ellers luk af (skru ned) for dine radiatorer og se om pumpen så ikke kan få gang i cirkulationen.

Søren O
hej Søren.
Med hensyn til trykstiften, så tvivler jeg ikke på du har ret, men jeg kan bare ikke rigtig forstå det.
Når jeg skruer op på den afmonterede returløbstermostat mod max.,, så bevæget den messingdel, der trykker på trykstiften sig ned mod stiften og må efter min mening give mere varme?
Der bliver jeg dig svar skyldig, men det tyder på at det er dig der har ret. Jeg har ikke lige en ventil liggende, men har et løst følerhoved hvor “tappen” bevæger sig udad når der skrues op for varmen.

Søren O
Du skal i hvert fald have tak for dine svar. Jeg prøver at lukke for alle radiatorerne i morgen og ser om der kommer gang i gulvvarmen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også