Manglende gulvvarme, udlufte

der mangler varme på vores ene badeværelse. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at udmufte systemet  men er tvivl om hvordan og om det er muligt på dette. Er de små hvide udluftningsskruer?

Den side hvor termostaten sidder er kold selv om den er skruet helt op. Den ved siden af er varm. Vi har også en håndklædevarmer som ligeledes er kold. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er andre det ved meget mere end mig, men inde de svarer, så ja. De hvide er til udluftning🙂
Du løsner skruen lidt, så siver luften ud (eller vandet)
jeg ville starte på håndklædetørreren (Det er den grå, du har taget foto af)
da den ser ud til at være placeret højest.
Det kan også være ventilen bag termostaten, der sidder fast  den kan motioneres.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Den der danfoss til venstre, er det den det styrer gulvvarmen i badeværelse. Tag den hvide klump af og så skal du med plastic enden af den skruetrækker prøve at få stiften til at nå yderpositioner, den skal maseres. Har den først sat sig, så er det fast arbejde een gang om året. Du er ikke i tvivl om når den hopper ud, så bliver klumpen varm.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det er ikke termostatventilen der har sat sig.
Jeg slækkede alle radiatorer i huset og ventede 10 minutter. Så kom der varme i røret hvor termostaten sidder. Altså det til venstre. Nu har jeg tændt de andre radiatorer igen og jeg kan mærke at røret er ved at blive koldt igen.

På billedet er det kun den slange jeg peger på der er varm og de andre er halvlunkne. Burde de ikke alle være varme? Der sidder rød tape på, så tænker det er den varme side, og blå på den anden som nok er den kolde side. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis