Hej LDS'ere
Vi skal have valgt tag til vores nye udhus (til cykler, redskaber) med overdækket terrasse, se evt. vedhæftede visualisering. Taghældningen bliver ca. 7 grader, bredden ca. 7,6 m og længden ca. 6,0 m. Udhuset bliver let isoleret men forventes at være uopvarmet.
Jeg forventer at bruge stålplader til taget, bl.a. fordi de er relativt nemme at montere, har en relativ lang levetid og ikke er for dyre. Jeg tænker på produkter, der svarer til
Nordic Klikfals men har også overvejet
tagstensplader, begge i en mørk farve (fx antracitgrå eller sort). Jeg synes at Klikfalsen umiddelbart er smukkest men er bange for at den med tiden buler mellem falsen, vel pga. for store termiske tøjninger. Men det kan vel afhjælpes med en korrekt montage, hvor det sikres, at pladerne kan glide tilstrækkeligt på langs? Jeg vil meget gerne høre fra nogen, der har erfaring med disse eller tilsvarende produkter? Andre idéer er også velkomne.
En noget anden mulighed er termotag / polycarbonat, men det kræver nok en mere elegant montering af spær osv. som så bliver synlige og jeg ved heller ikke om levetiden er lige så lang (vil gerne have mindst 40 år).