Indvendig finish i opvarmet garage

Hej

Jeg vil gerne have nnogle pæne hvide vægge i vores garage. ved ikke om de eksisterende er tænkt til at se ud  som de gør eller om de aldrig er blevet færdige.

overvejer om man fx kan sætte nogle gipsplader udover brædderne og tapetsere og Male.

 jeg kan se der er brugt forskellige typer isolering  under brædderne på nogle af ydervæggene er det flamingo men på nogle af indervæggene er der derimod brugt den form for hvad jeg tror er vindpap og rockwool.

Ville i andre starteforfra eller giver væggene jer et indtryk af at de er i orden og st man kan bygge videre på dem ?

10 tommelfingre er ok...så har du ikke savet nogen af endnu ;)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har bygget en større opvarmet garage, på væggene har jeg sat et lag osb plade, og uden på det et lag gips, jeg spartlede samlinger og skruer, og malede direkte oven på, indtil videre holder det fint.
Ud fra billederne ville jeg sætte gips direkte på væggene, og male, tapet/væv/filt, er en del ekstra arbejde, selvfølgelig afhængig af hvad du skal bruge garagen til.
Hvad tror i at formålet var med de brædder som sidder der i dag ?

10 tommelfingre er ok...så har du ikke savet nogen af endnu ;)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg tror ikke der er noget problem ved at anvende brædderne som forskalling, men hvis du har tænkt dig at lade den der flamingo isolering blive siddende så ville jeg nok bruge noget brandgips udenpå. Hvis der først kommer ild ind til selve flamingoen går det nemlig rigtig hurtigt 

Ask
Det var min næste tanke ....sådan en sammenbygget garage skal vist være brandklasse ei30 ?? Hvad betyder det for opbygningen ? .....må der godt være forskalning i træ bag gipsen ?

10 tommelfingre er ok...så har du ikke savet nogen af endnu ;)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også