Hjælp til defekt afbryder i dobbeltangent

Kære elnørder
Tømreren har rodet med væggen og muligvis også afbryderne. I hvert fald kan jeg ikke længere tænde og slukkeudendørslamperne på højre afbryder.Vi har at gøre med en dobbelt afbryder øverst + enkelt stikkontakt uden jord. Stikkontakten og venstre afbryder virker fint.Venstre afbryder har korrespondance med to andre afbrydere til to indendørs lamper. Og højre skulle kunne tænde og slukke lyset udendørs.Håber, I kan hjælpe. På forhånd tak 😊
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad sker der , hvis du flytter den brune over i det ledige hul i midten, så den får forbindelse til den hvide ledning?

fase
Det ser nu også ud til, at det er forbundet korrekt oprindeligt. Og eftersom det ikke hjælper at flytte ledningen over til hvid, kan vi nok også frikende selve afbryderen.
Så fejlen skal nok findes et andet sted. Enten i den dåse, som ledningerne ender i den anden ende. Eller måske er det så simplelt, som at pæren i udendørslampen skal udskiftes.
Ok
Tak for svar begge to. Har skiftet pærer i de to udendørslamper, som kontakten tænder for. Det hjalp heller ikke.
Jeg må prøve at tjekke lampeudtagene.
Catwoman skrev den 15-02-2021 18:30:13

Ok
Tak for svar begge to. Har skiftet pærer i de to udendørslamper, som kontakten tænder for. Det hjalp heller ikke.
Jeg må prøve at tjekke lampeudtagene.

 Nu skal du så til at måle, om der er spænding de forskellige steder. Har du noget at måle med, og hvad har du at måle mad?


fase
Catwoman skrev den 15-02-2021 21:22:45

Rolias? 

 havde ikke fået læst tidligere indlæg,ingen grund til at skrive det samme! så slettede igen


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis