Indvendig isolering af ydervægge

Hej med jer

Jeg er efterhånden godt og grundig forvirret omkring hvad jeg skal gøre med mine ydervægge. Huset er fra 1932, og umiddelbart er der 100mm hulrum i ydervæggene.
Min tanke er at få hulrumsisoleret, og så få limet en gasbetonvæg, eller en "comfortblok" der isolere lidt bedre, på indersiden. De oprindelige ydervægge er af ret dårlig stand, så tænker umiddelbart det er den nemmeste og bedste løsning. MEN... Eftersom blokkene er diffusionsåbne, beskriver produktbladet at jeg tvunget til at bruge en silikat, eller anden diffusionsåben maling. Hvilket ikke er interessant. Så hvad tænker i vil være den bedste løsning?

Jeg ser umiddelbart at der er 3 forskellige løsninger.

1: Gasbeton eller "comfortblokke" fuldlimet direkte på ydervæggene - også bliver de spartlet og filtet (imod produktbladet)
2: Knauf varmvæg eller lignede
3: Forsatsvæg med 100mm isolering, dampspærre, 45mm isolering og gips/fibergips.

Det skal nævnes at jeg også får genveks i alle rum, hvilket jeg forstiller mig, hjælper på at det ikke vil gro skimmel så let på væggene. :)

Jeg ser frem til jeres kommentarer
 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der har nogle gode forslag? :(
Jeg er ikke verdensmester i indvendig isolering. Men jeg har erfaret at det er risikabel hvis ikke ydermuren er helt perfekt. Altså hvis der kan trænge vand ind igennem steder på ydermuren, så kan denne tage skade da den naturligvis bliver markant koldere. Så der er stor risiko for frost sprængninger.
Men måske kommer der klogere folk på denne tråd. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også