Tømme Metro varmtvandsbeholder

Hej  
Jeg vil gerne tømme sommerhusets Metro el vandvarmer for vand, - men kan ikke lige se hvor tømmehanen er. Den plejer vist at være lige ved siden af sikkerhedsventilen på koldt vands indgangen, men jo ikke her. Hvordan skal jeg mon bære mig ad. Lukke for hoved vandhane og benytte sikkerhedsventilen ?  Eller kan jeg tømme via ballofixen på varmt vands fordeleren ?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
brug bare badofix , men normalt er der lavet tømmehane i de huse det frostsikres om vinteren
du skal have trykluft på for at tømme anlægget helt , og kom lidt kølervæske i toilettet
Du får ikke tømt beholderen ved blot at åbne balofixventilen, da det varme vand tappes fra varmtvandsbeholderens top.
Ud for sikkerhedsventilen må der sidde et aftap. Der er to sorte ventilgreb. Det ene bruges til at lukke for vandet til varmtvandsbeholderen, og det andet er til at åbne for aftappet - der sidder sikkert en slangestuds. Til nød kan beholderen også tømmes gennem sikkerhedsventilen.
Derefter åbnes alle (vand)haner og ventiler undtaget hovedhanen hvor vandet kommer ind.
Luk af til hullet i gulvet med med noget isolerende.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis