Kan man gøre en indfarvet spartel væg stærkere/væske afvisende

Vi er ved at renovere vores køkken og har lavet en indfarvet spartel væg der hvor kogepladen skal være,  vi kan godt lide udseendet,  da resten af køkkenet og rummet er hvidt giver den en god kontras. Vi har behandlet væggen med forsegling men den er ikke stærk nok til at modstå sprøjt fra f.esk. olie. Kan man gøre andet for at gøre den stærkere/mere rengøringsvenlig eller skal vi finde på noget andet i stedet. Vi er ikke specielt interesseret i at få fliser der men det kan være det ender med det.

På forhånd tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige ved kogepladen er valget af materiale desværre lidt uheldigt, varmt fedt eller olie trænger igennem det meste der "kun" er maler-behandlet.

Hvis i allerede har kørt forsegler på er der ikke meget mere at gøre (andet end måske at give det et ekstra lag og se om det hjælper) - men det vil også indebære risiko for at væggens glans og farve-tone ændrer sig.

Hvis det kun er lige ved kogepladen det er kritisk kunne man måske overveje en stænkplade?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

En stænkplade af glas ville jo bevare det meste af udseende men fikse rengøringsspørgsmålet.

Når det så er sagt så har jeg selv malet væg bagved kogepladerne og det har aldrig givet mig problemer med rengøring. Det er muligt at standard forsegleren ikke er tilstrækkeligt, men hvis i kan leve med et lidt mere blankt udseende kunne du jo prøve noget transaparent epoxy, en lak eller lignende på det relevante område. Men det vil selvfølgelig kunne ses

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også