ECL110 & Roth Touchline

Hejsa!

Vi har gennemrenoveret vores hus, og i forbindelse med det, lavet gulvvarme over alt.

Jeg har monteret Roth Touchline, og vi ønsker 21/22 grader i huset.

Problemet er bare..

Jeg har ingen forstand på min. fremløbstemp. max. fremløbstemp. og hældning..

Jeg havde sat den på min. 48 og max 55, og det var rigtig fint, problemet var bare vi fik 28 grader på vores badeværelse og soveværelse.

Nu har jeg sat den på min. 25 og max 38, og nu der fin temp. på badeværelse og soveværelse, men den går under følerne i de andre rum..

Så tænker jeg gør noget forkert??

På forhånd tak :-)

Har det nogle betydning, bor vi i Ikast
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Er der slet ikke monteret termostater til at regulere temperaturen i de enkelte rum? Kan du lægge et billede op af gulvvarmeshunten?

Søren O
Vedhæftede filer:

Annonce
Du skal have styr på hvordan du betjener gulvvarmestyringen. Prøv at søge efter betjeningsvejledningen på nettet.
ECL styringen skal blot sørge for at vandet til gulvvarmeslangerne er tilstrækkelig varm.

Søren O
Hvad mener du med det? Det da bare skrue op og ned på rumfølerne??
Du skrev at i har 28o på badeværelse og i soveværelse. Så gik jeg ud fra at du ikke havde styr på temperaturreguleringen.
Er det ECL styringen der skal tilpasse temperaturen til gulvvarmeslangerne? Jeg kan ikke se om du har shuntkreds (og separat pumpe), eller om du kører uden shunt.
Du må prøve dig frem med hvordan din ECL skal indstilles. Fremløbsvandet skal kun være lidt varmere end nødvendigt for at i kan holde varmen.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis