Lader

Hej LDS’ere
Håber en herfra kan hjælpe. Jeg skal have fat i en autolader
Den skal kunne lade 12 og 24 volt batterier. Har lidt kig på denne: https://www.frishop.dk/pi/Rawlink-værkstedslader-12-volt-24-volt_2120816_21925.aspx?gclid=EAIaIQobChMIt4TU6oTb7gIVShV7Ch0btwNzEAQYAyABEgK7f_D_BwE
Men kan også se jeg eks kan købe en 12 volt og en 24 volt ctek lader til en markant højere pris, som skulle have en del funktioner så batteriet holder længere. Skal bruge en lader 10-20 gange om året. Så er 2 ctek med alle dens funktioner bedre for batteriet? Og er de den ekstra omkostning værd? Eller er den jeg har linket til, god nok? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er 2 helt forskellige ladere du sammenligner. Værkstedsladeren er beregnet til at afgive en masse strøm “her og nu”, og kan også lade et batteri op, men den kræver at du selv kobler fra når batteriet er ladet op.
Ctec er en elektronisk lader der selv finder ud af “alt”, og batteriet kan tåle konstant tilslutning. Ctec er nok kongen af batteriladere.
En anden mulighed er en elektronisk lader fra Bilteme. Der er f.eks. en 15 amp lader der klarer både 12 og 24 V. Pris kr. 550,- 

Søren O
Laderen skal passe til batteri størrelsen, ellers dur det ikke rigtigt.
Er det for at oplade et fladt batteri, er en værkstedslader vejen frem.
Mange af de intelligente ladere, vil slet ikke lade på et meget afladet batteri.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak Jens
Det var det svar jeg ledte efter. Det er til flade batterier. Den jeg har linket til, virker det som en fornuftig til jobbet? Det er til lastbil (2x180 ah=24 volt) traktor (150-250 ah 12 volt.) til nogle atv’ere (60 ah 12 volt)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis