Revne i betonsokkel



Jeg har fået sådan en revne i min sokkel. Hvordan griber man en reparation an. Er der i disse moderne tider, et produkt der kan sprøjtes ind i revnen, evt. ved først at bore et hul foroven. Jeg tænker på et eller andet der via kapilar virkning, suger sig selv ind i revnen.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne godt ligne det kun er pudset der er revnet, murstenen ser ikke ud til at være revnet.
Den traditionel metode er at hakke rillen op, til man når bunden af revnen, eller et stykke ind i selve soklen, og så pudse op igen.
Jeg ved ikke om der findes andre metoder. (udover at lade revne være revne)

Vi prøver igen, i morgen --
Der findes mørtel i patroner til fugepistolen men din revne ser ud til at være for smal til at det kan komme ind, så du bliver nok nød til at gøre som je_ns skriver. Fugen til venstre over revnen kunne godt se ud som om den er revnet så måske er det ikke kun pudsen der er revnet men selve fundamentet. Jeg ville reparere pudsen på soklen og så holde øje med det og se om det udvikler sig over årene.
Det er en sætning i soklen man kan tydeligt se den fortsætter op i væggen. Du bør overveje om du skal have fat i en murer eller en entreprenør til at kigge på det. Der kan være ting der er sket siden den er revnet

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

I “gamle” dage var der et produkt der så vidt jeg huske hed “vandglas”. Det er nok ikke det produkt jeg skal bruge, men findes der noget nymodens der er så tyndtflydende, at det ved påføring kan suge sig ind i revnen og tætne, inden man hugger op og fuger ?
Vandglas findes stadigvæk, men det er mere for at gøre tingene vandtætte.
Vandglas hærder op, ved den co2 der er i luften (processen kan speedes op med ren co2)

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Netop vandtæt. Kan Vandglas bruges til at sprøjte ind i revnen, inden man hugger op og fuger. Vil det fungere ?
jlund6 skrev den 15-02-2021 10:27:46

Netop vandtæt. Kan Vandglas bruges til at sprøjte ind i revnen, inden man hugger op og fuger. Vil det fungere ?

Det ved jeg desværre intet om, har kun brugt vandglas til at lave sandkerner til metalstøbning, for at hære sandet op.
Der findes i øvrigt flere slags vandglas, kan ikke huske forskellen. (har noget meget mørkt og tykflydende, som jeg har købt i England, og så noget Dansk fra Borup, den er helt klar og tyndere, og virker for øvrigt ikke ret godt til sandkerner, her var den brune fra England suverænt bedre)

Men hvis du googler vandglas, kommer der nok nogle muligheder op, vedrørende reparation af murværk?

 


Vi prøver igen, i morgen --
Du skal ikke bruge vandglas. Du skal skrabe fri foran så du kommer et godt stykke under terræn. Så hugger du godt ind i revnen, det skal så pudses op igen i sand og cement. 

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Nu har jeg købt Borup vandglas og en 100 ml sprøjte. Vil det skade at sprøjte Vandglas ind i revnen ? Der skal selvfølgelig efterfølgende hugges op og fuges korrekt.
Det kan jeg ikke svare på. Kan ikke se hvad formål det skulle have

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis