Revne i betonsokkel



Jeg har fået sådan en revne i min sokkel. Hvordan griber man en reparation an. Er der i disse moderne tider, et produkt der kan sprøjtes ind i revnen, evt. ved først at bore et hul foroven. Jeg tænker på et eller andet der via kapilar virkning, suger sig selv ind i revnen.
Jeg har fået sådan en revne i min sokkel. Hvordan... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Min tanke med Vandglas er, at sådan en revne kan virke som hævert for vand. Når man hugger ud og pudser bagefter, lukker man ud imod jorden, men ikke for vand nedefra. Grundvandet står højt i dette område, så det er for at forsøge at lukke/tætne beton’en for det fugt der kan blive suget op i revnen. Det er bare en teori jeg har, måske er den helt hen i vejret, jeg ved det ikke.

hej - glem det vandglas :) - jeg tænker: ned i terræn så du kan se hvor langt skaden er vandret ned i soklen - bank skaden ud i en kile og puds op med sokkelpuds - kan se at der er lavet sminkepudsning i samme område før, så det egentlige problem er ikke løst. Se efter vandringer og slip op i murstensfugerne og fræs dem ud og læg nye fuger i hvis der er skader - hold øje herefter :)

hilsen
Søren

 

Som Søren så flot har beskrevet det. Man kan tydeligt se på billedet at det vandrer op igennem murstenene. Der må jo selvsagt være en grund til at dit hus har sat sig. Et billede på en afstand så man kan se en stor del af huset vil kunne give en mulighed for at man kan gætte lidt mere nøjagtigt på det

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Et lidt større udsnit af væggen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis