Laminat gulve i nyt hus knaser periodisk

Hej,
Vi har købt et nyt rækkehus december 2019 og her blev der installeret et nyt laminat gulv.

Vi har lige siden overtagelse syntes, at det er en smule irriterende, at det periodisk knaser når man går på gulvet i stuen. Det er ligesom om når man har gået over gulvet, så går der lidt før det kan knase igen. Man kan sige, at det kunne være værre! Gulvene i de øvrige rum siger intet overhovedet.
Gulvet er blevet lagt af Garant og vores rækkehus var det første, der var færdigt – de arbejdede også på det lige op til afleveringsdagen.

Vi har ved 1 år gennemsyn bedt om, at få kigget på gulvene da det virker mærkeligt, at helt nye gulve siger noget. Der har så været en Garant mand forbi (ja de tjekker deres eget arbejde 😉) og konstateret, at der ikke er noget galt med gulvet. Han limede et par samlinger hvor jeg kunne genskabe problemet ret hyppigt. Han mente når det ikke knaste hele tiden, så gik det indunder en eller andet tolerance for nye gulve. Også mente han også her var lidt fugtigt – hvor jeg tænker, at problemet i så fald burde være i alle rumene også?
Jeg er dog i tvivl om jeg forventer for meget eller om Garant måske er lidt for bias til, at vurdere deres eget arbejde?

Jeg optog en dag jeg gik rundt – det er selvfølgelig en smule værre når man går lidt hårdere på gulvet som på videon men man får et godt indtryk af lyden og hyppigheden:

Hvad synes I? Er jeg for nærtagende?

På forhånd tak! 😊
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Video af en postkasse? 

Mvh. Christian M
 

Jeg har rettet videoen i det første indlæg, så der nu vises den rigtige ("Laminatgulve periodisk knas")

Mvh. AllanE
Vi er enige om, at der er betongulv under?

Kan du mærke at det giver sig lidt, når du træder på gulvet de pågældende steder? 

Mvh. Christian M
 

Christian M skrev den 08-02-2021 22:11:23

Vi er enige om, at der er betongulv under?

Kan du mærke at det giver sig lidt, når du træder på gulvet de pågældende steder? 

Ja, der er beton fundament under og jeg synes ikke det giver sig mærkbart..

Annonce
Da du skrev at det knaste, så tænkte jeg om det var lagt uden undergulv direkte på et betongulv - det tror jeg ikke - for jeg hører ikke det knaser. Jeg er nok tilbøjelig til at være enig med gulvmanden - alle gulve giver sig - klikgulve gør det bare med en..ja - kliklyd;-)

Det bliver nok lidt bedre over tid - og I vænner jeg til det. -men kliklyden vil nok altid være der - mine gjorde det også blot der kom sol på


Mvh Troels
Det skal ikke knase det er dårligt arbejde selvom det er klik gulve. Det tyder på der er en fold i underlaget eller dampspærre under gulvet. De prøver og krybe udenom fordi man skal have gulvet op over det hele

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg ved ikke rigtig hvad der er mellem gulv og beton.. Det havde været nemmere, at forholde sig til hvis det knaste hele tiden men det er periodisk..
Svømmende gulve flytter sig. Hvis der er kommer tørt betondrys op på underlaget, vil det knase.
Frisk skrev den 10-02-2021 14:58:49

Svømmende gulve flytter sig. Hvis der er kommer tørt betondrys op på underlaget, vil det knase.

 Det lyder for mig også, som om der ligger noget byggemateriale nedeunder.. Når man træder på det bliver det trådt ned også går der lidt før planken hæver sig lidt så det knaser igen. Men Garant manden var meget skråsikker, at hvis det var sand ville det knase hele tiden.. Jeg spurgte ham også om det kunne være byggemateriale (de skyndte sig, da huset skulle være færdig i tide) men han afviste det blankt >.<

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis