Laminat gulve i nyt hus knaser periodisk

Hej,
Vi har købt et nyt rækkehus december 2019 og her blev der installeret et nyt laminat gulv.

Vi har lige siden overtagelse syntes, at det er en smule irriterende, at det periodisk knaser når man går på gulvet i stuen. Det er ligesom om når man har gået over gulvet, så går der lidt før det kan knase igen. Man kan sige, at det kunne være værre! Gulvene i de øvrige rum siger intet overhovedet.
Gulvet er blevet lagt af Garant og vores rækkehus var det første, der var færdigt – de arbejdede også på det lige op til afleveringsdagen.

Vi har ved 1 år gennemsyn bedt om, at få kigget på gulvene da det virker mærkeligt, at helt nye gulve siger noget. Der har så været en Garant mand forbi (ja de tjekker deres eget arbejde 😉) og konstateret, at der ikke er noget galt med gulvet. Han limede et par samlinger hvor jeg kunne genskabe problemet ret hyppigt. Han mente når det ikke knaste hele tiden, så gik det indunder en eller andet tolerance for nye gulve. Også mente han også her var lidt fugtigt – hvor jeg tænker, at problemet i så fald burde være i alle rumene også?
Jeg er dog i tvivl om jeg forventer for meget eller om Garant måske er lidt for bias til, at vurdere deres eget arbejde?

Jeg optog en dag jeg gik rundt – det er selvfølgelig en smule værre når man går lidt hårdere på gulvet som på videon men man får et godt indtryk af lyden og hyppigheden:

Hvad synes I? Er jeg for nærtagende?

På forhånd tak! 😊
Hej, Vi har købt et nyt rækkehus december 2019 og... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Opdatering: firmaet har været forbi og tage en planke op så vi kunne se om der manglede underlag eller lign..
Umiddelbart er der underlag men når man kører hånden henover underlaget knaser det. Jeg kunne konstatere, at der ikke var helt rent under underlaget. Der var små småsten jeg kunne tørre væk også kanste det væsentligt mindre.
Mit spørgsmål: burde betonet ikke været helt rent inden man lægger underlag? Gulvmanden mente det var normalt der lå småsten under og kom med en søforklaring.
På forhånd tak! 
Man skal altid støvsuge gulvet grundigt, inden der kommer underlag på. 

Mvh. Christian M
 

Ja, og skifte fodtøj, når man vader ud og ind.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis