Aftapning af vandrør i sommerhus

Hej. 
Jeg har et sommerhus hvor der er en måler brønd med en ventil for luft og en lille aftapningshane med en skrue anordning.
Jeg har lukket for hovedhane før måler åbnet på den anden side, åbnet den lille aftapningshane i brønden og en vandhane i sommerhuset.
Har købt en elektrisk pumpe til cykler mm. Og pumpet luft ind i rørene og der kommer også vand ud, kan bare ikke forstå at efter ca. en halv time kommer der stadigvæk lidt vand ud af aftapningsventilen, bliver den aldrig helt tom?
Ville ellers mene en halv time burde være nok, vandrøret er vel Max. 10m i forskellige dimensioner. 
Kan ikke mærke der kommer luft ud af vandhanerne i huset når de er åbne og vi pumper? 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at lukke for vandhanen i sommerhuset og sæt lufttryk på dit rørsystem. Så åbner du hurtigt vandhanen, og vand vil blive blæst ud. Hvis hovedhanen til vandmåleren er helt lukket, bør der ikke vedvarende komme vand ud af aftapningshanerne.

Søren O
Men hvad er den lille aftapningshane så til i brønden, den sidder under ventilen.
Kan vandrør holde til trykket, det er en lille ryobi luftpumpe til batteri jeg bruger til luft. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ved ikke hvad din pumpe kan give af tryk, jeg ville ikke gå over 5 bars tryk.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis