Gulvvarmekreds ikke varm

Hej,

Den ene kreds i mit gulvvarme er stoppet med at give særligt meget varme. Her til morgen var lokalet kun 18 grader, mens resten af rummene var helt fine :(

Det er kredsen til venstre på billederne, hvor jeg har taget termostaten af. Ventilen/palen hopper fint op igen når jeg har trykket den ned.
Når jeg med et lille IR-termometer måler på kredsen til venstre er den kun 28-29 grader, mens de andre når de er åbne er 33 grader. Så der kommer mindre varmt vand den vej.

Jeg har også vedlagt et billede af pumpen hvis det er noget dér der skal indstilles anderledes.

Hvad kan jeg gøre for at få gennemstrømning i den kreds - eller skal jeg have fat i en VVSer?

På forhånd tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved nærmere eftertanke har jeg måske målt temperaturen på returløbet - jeg har målt temp på røret der sidder under termostaten. Dem bag ved termostaterne er varmere.
I så fald må det vel betyde at min "kolde gruppe" afsætter mere varme end de andre - men at det alligevel ikke kan følge med. Skal der i så fald skrues op for pumpen - og hvilken vej og hvor meget skal jeg så regulere dén med?

På forhånd tak :)
Det er rigtig at frem og retur i gulv varme bør være næsten ens. 
Pumpe kan skrues op ved at dreje den over imod venstre side. Det er normal området.( med den skrå pil ) vil dække de 90 % af installationer . Hvor meget må du prøve dig frem med. Fuld knald på i starten og så tage gassen lidt af om 1 måned når vejret bliver lidt varmere.
Imod højre med sådan et dobbelt L symbol er til steder hvor der er brug for meget højt pumpetryk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik,

Tak for dit svar! Jeg var netop i tvivl om hvad de to pile betød, men det giver bedre mening nu. Jeg var også bekymret for om jeg kunne give den for meget pumpetryk ved at dreje for meget, men jeg giver den bare gas til jeg ser at frem og retur-temperaturen er tættere på hinanden, samt at lokalet kan varmes op.

Tak for din hjælp!
Pumpetryk kan ikke ødelægge noget. Det eneste der sker er at den bruger rigelig strøm hvis den arbejder unødvendig meget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis