Hvilken jolle er denne her

Jeg har købt denne jolle på 5,7 m eller 18 fod, har ladet mig fortælle at det ligner en Hobro jolle,
Hvad mener i det er? Der ligger en 10 hk Sabb motor i den.😊


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner vel egentlig meget godt en af disse:
https://www.google.dk/search?q=holstebro+jolle&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=6-c2Ua_KWhIpbM%252CXCpXXFLzMOtobM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kTXrRT4YA8EWEDUH9lHVTKahFrKiA&sa=X&ved=2ahUKEwiGhszQz9ruAhUMIcUKHT2dCfYQ9QF6BAgHEAE&biw=1152&bih=616&dpr=1.25#imgrc=6-c2Ua_KWhIpbM

Finnband
Jeg ved ikke hvilken jolle det er, men næppe en Z16 / Holstebrojolle. Den i toppen af linket er næppe en Holstebro / z16 jolle. 
hækken på din og den på billedet herover ligner hinanden. Din har ingen Dam, hvad den på billedet herover også har. Mange joller fåes dog med og uden dam... 

En Z16/Holstebrojolle er med en noget anden hæk.
Z16 fåes uden overbygning, ringdæk eller m overvågning der kan være åben eller lukket agter, forskellige vinduer men generelt den samme. Og er støbt i et m dækket.
Der kan dog være monteret en anden overbygning på en jolle m ringdæk.

Z16 fåes som åben motorjolle (indenbordsmotor eller påhængsmotor) i en m åben ruf eller m lukket kahyt (samme overbygning) og som sejlbåd m kahyt.

Jeg har en sejlbådsudgave af Z16eren liggende i indkørslen 🤗


MVH Njord
njord skrev den 08-02-2021 19:53:26

Jeg ved ikke hvilken jolle det er, men næppe en Z16 / Holstebrojolle. Den i toppen af linket er næppe en Holstebro / z16 jolle.
hækken på din og den på billedet herover ligner hinanden. Din har ingen Dam, hvad den på billedet herover også har. Mange joller fåes dog med og uden dam...

En Z16/Holstebrojolle er med en noget anden hæk.
Z16 fåes uden overbygning, ringdæk eller m overvågning der kan være åben eller lukket agter, forskellige vinduer men generelt den samme. Og er støbt i et m dækket.
Der kan dog være monteret en anden overbygning på en jolle m ringdæk.

Z16 fåes som åben motorjolle (indenbordsmotor eller påhængsmotor) i en m åben ruf eller m lukket kahyt (samme overbygning) og som sejlbåd m kahyt.

Jeg har en sejlbådsudgave af Z16eren liggende i indkørslen 🤗


Mange tak for det😊
Min har skam Dam lige foran “overbygningen” under sædet, har fået at vide at den ligner en Hobro jolle😊

 


 

murersvenden skrev den 08-02-2021 20:34:56

Min har skam Dam lige foran “overbygningen” under sædet, har fået at vide at den ligner en Hobro jolle😊

 

 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis