Gipsskruer

Hej
Jeg er ved at sætte lofter op i mit kolonihavehus.
Jeg har sat 11mm osbplader op  som jeg vil sætte et lag gips uden på 13mm.
Nu ville jeg bestille skruer og kan simpelthen ikke finde  gipsskruer til træ der er kortere end 25 mm (så de ikke bryder dampspærre oven over Osb pladen) , kan det passe man ikke kan få dem i eks 22 mm?

Venligst 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener det eneste som adskiller gips skruer fra almindelig skruer er spidsen, som kan gå igennem stållægter uden for boring OG at gevind har stor stigning så de skruer hurtigt i.
Så jeg ville vælge andre skruer med undersænket hoved.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Elmand jeg er ikke enig med dig her. Dels kan en alm elgalvaniseret skrue ikke holde i gipsen og så er der vigetgt at undersiden af hovedet er formet så den bære uden at skære igennem papiret. Jeg har dårlig erfaring med alm skruer til gips.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Enten kan du køre Fermacell på loftet. De kan fint klare almindelige skruer. Og dem kan du uden problemer finde i den længde, du skal bruge dem.
Men det er en dyrere løsning.

Alternativt smid forskalling på osb pladerne og gips herpå. Hvis ikke du vil pille det hele ned og starte forfra?
Kan ikke anbefale alm skruer. De har normalt fræseribber til at undersænke og er koniske. Gipsskruer er trompet formet så de holder bedre på pappet, uden at beskadige det.  De er som regel også ret tynde.
Men har ikke set kortere end 25mm
Køb en osb plade mere, og skær den i strimler på ca 5 cm. Skru og lim dem op i osb pladen med passende mellemrum, så har du også mere at skrue i, 11 mm. er ikke meget at skrue i. 
Annonce
Der er flere indsigelser og argumenter  imod almindelige skruer til gips, så det må man nok tage til efterretning. Jeg skal da også indrømme at jeg de seneste 2 år kun har brugt fermacel, så måske har jeg glemt lidt den del med at karton laget i gips pladen ikek må brydes. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak skal i ha for råd og idéer.
Jeg tog ikke pladerne ned igen 🤞😊
Men gik med skruen på 25mm, da det ikke lykkedes mig at finde mindre i gipsskrue sortimentet , og fandt ud af det gik alligevel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis