Leddim200 lysdæmper montering

Hej,
Jeg har skiftet til led pærer i vores køkken, og de kan ikke slukkes helt med den gamle lysdæmper. Jeg har derfor købt leddim 200 lysdæmper , som skulle være til led pærer.  Jeg kan nok ikke helt få det til at virke... er der nogen der har forstand på det og kan hjælpe ! Tak ​

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
De ledninger er umulige at identificere. Prøv at beskrive installationen lidt mere og ( ikke få det helt til at virke ) hvad er status lige nu.
Men den der sidder N klemmen skal komme fra stikkontakt nedenunder og skal være nul. Ved meget gamle installationer kan den være sort der. Ellers lyseblå i de sidste godt 50 år
Den som tænder lampen skal i med bølgelinje
Fasen skal i L og er i meget gamle installationer hvid men i de sidste 50 år oftest brun.
Du kan godt blive snydt af farver på de stumper ledninger der kommer nede fra stikkontakt, så kig på de oprindelige der kommer ind i dåsen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den gamle var en afbryder og ikke som du skriver en dæmper.
Jeg er i tvivl men mener det er en kroneafbryder (dobbelt) hvor tangent til venstre tænder for stikkontakt ved siden af. Det må du lige  bekræfte inden vi går videre.?
Det kan også være en korrespondance så lampen tændes 2 steder. ? 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den gamle kunne jeg dæmpe lyset ved at holde kontakt inde.  Stikkontakt ved siden af, var altid on.  Og jeg kan tænde lyset et andet sted ja...
Ok. så var det en afbryder som har styret en anden lysdæmper. Denne anden dæmper skal afmonteres, og så skal der forbindes nogle ledninger der. Dette andet sted ja, er det på en lignende kontakt, så sidder den anden dæmper måske i gruppetavlen. Men kan også sidde andre steder.
Men den nye dæmper kan ikke styres andre steder fra. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok jeg prøver at få fat på en fagmand.  Men tak for hjælpen ... 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis