Hvor varmt skal det være i min garage?

Jeg har en nybygget 50 m2 isoleret garage med gulvvarme fra fjernvarme.

Jeg vil gerne holde en relativ fugtighed på under 70% i min garage. Jeg har derfor en Wood's DK23FM affugter til at stå derude.

Den relative fugtighed er mindre, hvis temperaturen er høj, så hvis jeg har en høj temperatur i min garage, så vil min affugter skulle køre mindre, og dermed bruge mindre strøm. Men omvendt vil en højere temperatur koste mere i varme.

Hvilken temperatur tror I det er bedst jeg holder i garagen?

Jeg tænker selv 15 grader.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil varme en 50 kvm garage op med gulvvarme, er det så ikke fuldkommen ligemeget hvad den affugter æder? Den skal jo ikke køre i al evighed. Det var faktisk bedre med en luft/luft varmepumpe - og billigere!
Hvorfor i alverden  opvarme en garage , og så  med  den allerdyreste opvarmningsmåde gulvvarme  , en luft luft varmepumpe er halv pris og giver en meget tør varme , næsten  for tør luft .......


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Hej Jens

Jeg tænker at 15 grader lyder fint for en garage, det vigtigste er at den holder meste af fugten ude, hvis du skulle bruge det til lidt opbevaring. Har selv haft god gavn af dette.

Mvh
Jonas
karl smart skrev den 08-02-2021 00:25:55

Hvorfor i alverden  opvarme en garage , og så  med  den allerdyreste opvarmningsmåde gulvvarme  , en luft luft varmepumpe er halv pris og giver en meget tør varme , næsten  for tør luft .......

 LIDT FORUDINDTAGET

Jeg troede gulvarme fra billig fjernvarme, var en af de billigste opvarmnings muligheder. Har jeg misforstået noget?

Derudover skulle affugteren Wood's DK23FM være billig i drift, eller har jeg også misforstået noget her?
Annonce
Karl Smart: Hvordan skulle en luft til luft varmepumpe kunne give tør luft?? Mig bekendt varmer den “kun” luften op, men herved bliver den relative luftfugtighed selvfølgelig også lavere.
Om opvarmning med gulvvarme er dyrere end varmepumpe er en større beregning. Det kommer an på mange faktorer, f.eks. om den faste afgift på fjernvarmen stiger når der kommer garage med. Så bliver der afskrivning og vedligeholdelse på varmepumpe og det æstetiske. Især udedelen til en varmepumpe “er grim”.

Søren O
Det kan godt være et problem med en meget tør luft især her i sen vinter og forår da udeluften er meget tør 50-70% , så vil en tur gennem en varmepumpe indedel gøre den knastør ca 30 % relativ luftfugtighed , mange har luftfugtere stående for at hæve luftfugtiheden , desuden kan en varmepumpe virke som affugter , hvis man ønsker dette...................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis