Asbest i rørisolering og på kældervæg?

Hej forum

I min villa fra 1952 er varmevandsrørene pakket godt ind i isolering, som har nogle år på bagen. Jeg spekulerer på om der mon er anvendt asbest? Har ladet mig fortælle at det kan være svært at se forskel på rockwool og asbest indholdogt produkter, men har svært ved at finde info om det?

Tilsvarende har jeg også en kældervæg, som jeg er i gang med at renovere, hvor det ligner at betonmuren i sin tid er blevet fugtsikret med asfalt. Også her har jeg læst at der kan være brugt asbest i disse fugtsikringer. Har I hørt om det? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er hessian der er brugt der , så vær bare rolig
skulle der være nogle steder du er bange for at der er asbest , så mal det , så er fibrene låst og ikke farlige mere 
Hej bredker

Hvad er heissan? Er det rørisoleringen eller asfalten på væggen? :) 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
det er det stof der er omkring isoleringen
asfalten tvivler jeg meget på der er noget i , har aldrig hørt om det , i hvert fald ikke noget du skal være bange for
Der kan godt være pakket med asbest ved bøjninger. Det vil typisk føles hårdt at trykke ind med fingrene. Jeg mener vi skal op i slut 70erne før det ikke blev brugt mere til isolering.
Jeg har netop tænkt at det var hårdt i bøjningerne. Men her er pakningen intakt, så det tænker jeg er ok
mange steder har det fået flere lag maling , det bliver de også hårde af , og det er ikke normalt at bruge begge dele 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også