Vis mig dit egetræsgulv (hvidpigment)

Hej, jeg har massivt egetræs hørning plankegulv i mit køkken. Jeg har fyrretræs planker i stuen. Det i stuen er flor hvid, det får faxe sæbe med hvidpigmentering og voks som her link, jeg forsøger samme behandling i køkkenet, men det er bare ikke pænt. Så jeg tænkte, er der nogen her som har et flot pigmenteret ege gulv, som kan sende et billede, samt en beskrivelse af behandlingen. Det er et køkken, så fedpletter kan forekomme.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan bliver det ikke pænt?
Jeg har forsøgt mig med nogle egelister, og den hvide sæbe.. De blev helt grønlige (Det var heldigvis inden montering)
Det viste sig, at jeg havde lavet blandingen al for skrap, så garvesyren i egetræet reagerede med gulvsæben

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Køkkenet er meget lille, ca. 6 m2, det der ellers er pænt i starten  slides af. Vi har haft hvidolie og hvid sæbe på engang, men det slides også af. Jeg tror det simpelthen er for hårdt. Det suger ikke rigtig olien. Får ikke en fin hvis overflade.

Har også prøvet med ludbehandling inden hvidolie (ved godt lud ikke helt er til eg), stadig det samme, pænt hvid i starten, behandling sæbespåner. Det slides for hurtigt af. På vores gamle spisebord fra år 1900 i eg står det faktisk flot, men det er en anden type eg, og det går vi ikke så tit på. Jeg ved godt det meste er beregnet til fyr, og ikke eg, men det er prøvet alligevel. 

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Vi har et fletparketgulv (eg) som absolut ikke er pænt(fordi det ikke er vedligeholdt). men det er meget solidt, i behandlingen.. Det er behandlet med  noget hårdvoks..
Jeg googlede det, og fandt umiddelbart dette..
https://gulvlageret.dk/osmo-1381/osmo-haardvoks-olie-pigmenteret-p27160

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis