Fylde vand på gafyr ploug 3 06-02-2021 11:01 Et enkelt lille spørgsmål : I forbindelse med påfyldning af vand på gasfyr står der alle steder at vandslangen skal afmonteres bagefter, Hvorfor må den slange ikke bare blive siddende? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30486 7480 06-02-2021 11:16 Den lille (ofte ) hvide slange som er monteret, sidder fast monteret næsten alle steder. Så der er ikke noget teknisk forkert i at lade den sidde. MEN lovmæssig må den ikke være der hele tiden. Du kunne jo blive fristet til at lade hanerne stå en lille smule åbne, hvis der en utæt installation. Det har jeg da lavet midlertidig i en virksomhed. Så blev der monteret en tryk regulator. Der blev brændt en cirkulations pumpe af hver gang fyret var gået tør, og en helv..... skæld ud fra de personer der ikke kunne komme i bad efter fyraften. Det viste sig så at det var en utæt sikkerhedsventil, og vandet dryppede ned på det varmeste rør og derfor fordampede uden at efterlade fugt på gulvet. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ploug Trådstarter 3 06-02-2021 12:17 Ok, tak. Det med at det skulle være ulovligt at lade slangen sidde på var der en servicetekniker der sagde til mig engang, men ikke hvorfor! Det kunne jeg egentlig ikke se logikken i....
PinkHenrik 6106 6300 06-02-2021 12:54 Det skyldes at hvis nu trykket i din indgående vandledning skulle falde af en eller anden årsag, så vil vandet i dine radiatorer løbe baglæns (da det tryk så er større) ud i drikke vandet og forurene det.Og det er nok de færreste der vil drikke det vand der bliver brugt i radiatorerne Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...