Skift af cirkulationspump samt tappe vandet

Hei alle.
Jeg er bestemt kun en middelmådig handyman men jeg har holdningen at ved at prøve kan man blive bedre. Havde først besluttet at bruge en vvs men så, så andre på nettet der havde klaret det fint :).
Jeg skal have skiftet min cirkulationspumpe men da der ikke er en hane på hver side af pumpen(hved jeg kan se), skal jeg have tappet vandet. Der er et hav af rør og jeg er ikke sikker på hvor jeg skal lukke og tappe. Håber der er nogen der kan hjælpe mig på vej :)  Så mit spørgsmål hvad skal jeg gøre inde jeg skifter pumpen ?
1.) Slukke for fyr
2.) ...?
3.) Nu er jeg klar til at få alt vandet ud...gennem radiator eller et af de mange rør i min installatoin ....?
Håber i kan hjælpe mig :)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Den hvide slange der går op under din varmtvandsbeholder er løsningen.  Sæt en længere slange på, i stedet for den hvide, i den øverste ende, så slangen kan nå hen til et afløb. Derefter åbnes aftapningshanen hvor slangen er monteret.
Når du harvskiftet pumpen, skal de4 fyldes vand på igen. Det gøres med den hvide slange som igen skal monteres som den er nu. Så skal hanerne i begge ender af slangen åbnes forvat påfylde vand. Du skal fylde indtil der er ca, 1,5 bar tryk på dit anlæg - se på manometret. Derefter skal radiatorer m.m. luftes ud, fy4 og pumpe startes op igen. Efter et stykke tid vil detvværeven god ide at slukke pumpen, og gå en ekstra runde for at se om der er mere luft insystemet.
Til slut efterfylder du anlægget til 1,5 bar, lukker begge ventiler ved den hvide slange. Den hvide ende burde afmonteres i den ene ende - det siger loven.

Søren O
Tusind tak Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis