Kattelem til fyrrum

Hej folkens

Jeg har en lille udfordring i at jeg har 6 katte der både er ude og inde katte.

Jeg bor på landet og er ved ar renovere mit fyrrum/bryggers (Del af beboelses bygningen)og har 6 katte som har deres katte bakker og mad skåle i bryggerset, men da jeg er ved at renovere det og skifte mit olie fyr ud med et pille fyr, ska / vil jeg have rummet brandsikret. Udfordringen ligger så i at jeg skal have givet mine katte adgang fra bryggerset og ind til resten af huset. jeg ved at der er regler der siger at man ikke må sætte kattelem i en branddør eller en brandsikret væg, så jeg leder lige nu efter alternative måder at finde en løsning på og håber lidt på at der en nogen her inde der har eventuelle forslag.

MVH
WildCow  
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder skørt men jeg tror ikke der er regler om branddøre når fyret står i beboelse. 
kovas skrev den 06-02-2021 08:10:37

Hvad består dit fyrrum/bryggers af lige nu? Du kan se kravene her KLIK HER

 Lige nu er det ret tomt, men der er murstens væge med puds omkring, som jeg sætter gips eller fibergips på. Loftet er træ med træ bjælker som også bliver beklæet i gips. Gulvet er et hul lige nu men der kommer 30 cm flamingo og så gulvvarme i 8 cm beton og derefter fliser. Døre er træ døre som bliver skiftet ud med BD30 døre.

Hvorvidt fyrrummet skal være en egen brandcelle handler om hvor du tænker at ha dine træpiller. Murstensvæggene behøver du ikke at beklæde aht brand men du kan ha andre grunde. Det er klart at lofter skal brandsikres.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Piller bliver opbevaret i en lade (Ca. 50m fra beboelses bygningen) så der kommer kun til at ligge max 2-3 sække i rummet udover det der er fyldt i tanken
Annonce
"Hvis brændselsmagasinet er større end 0,75 m3, skal fyringsanlæg og brændselsmagasin placeres i en selvstændig brandcelle, med mindst en BD30 dør til andre rum."
Dvs at hvis du når skorstens fejeren kommer, ikke har piller i fyrrummet og brugssiloen er mindre end 0.75m3, så behøver du ikke at der er en bd30 dør. og så kan kattene gå frit frem og tilbage. Har du haft noget rådgivning. Eller hvorfor vil du beklæde væggene.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Dette er fyret der bliver sat ind

https://www.easypell.com/fileadmin/user_upload/Downloads/DK/PE_MA_DAN_EasyPell_aktuell.pdf
Ja jeg kan ik lige finde størrelsen på siloen. så

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Den eneste størrelse jeg kan finde er 165 Kg
Men skorstensfejeren sagde til mig at der skulle gips på, så det kommer der
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis