Lydudgang på Tv virker det med USB lydudgang

Hej jeg vil høre om der er nogen herinde der har erfaring med at sætte et USB stik med høretlf udgang til en Samsung tv, grunden er at det nye tv jeg har købt ikke har en lydudgang der er kompatibel med mit gamle surround-anlæg?

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tidligere kunne man ikke bruge usb stik på Samsung til lyd output, da de simpelthen ikke havde indbyggede drivere til det, og så vidt jeg kan se på nettet, er det stadig gældende.
Du burde selv kunne undersøge det ved at gå ind i lydindstillinger og finde de muligheder  for lydoutput, som der er, og der vil du næppe finde usb stikket som en mulighed.
Du skal i stedet fokusere på at finde noget konverter stik/kabel, som kan konvertere dit output fra tv til den stiktype, som dit anlæg har.
Der findes vist ikke mange stiktyper, hvor man ikke kan konvertere fra den ene type til den anden.
Ellers må du lige skrive lidt om, hvilke output  muligheder der er på dit tv, og hvilke input muligheder der er på dit anlæg.


Kurt B. Andersen
Der er massere af standarder for overførsel af lyd til receiver.

Du kan bruge HDMI, SPDIF eller optisk lyudgang. Det tager de fleste gode receivere. 

USB duer naturligvis ikke, da det er et lydkort betegnet til en PC/Mac

Elektronikteknikeren
Min receiver er så gammel at den har ingen af ovennævnte, den er fra før 2000

 

Så har du desværre ikke mulighed for surround fra dit tv.

Hvis du har et Jack output på tv'et kan du dog få stereo over i din receiver, via phono indgangen.

Dog havde man også SPDIF og optiske muligheder før år 2000, det er bestemt ikke teknologiske nyheder, så det er måske værd lige at tjekke ekstra gang. SPDIF er fra 98'

Elektronikteknikeren
Annonce
Ok jeg har nu undersøgt sagen og jeg kan se at jeg kan investere i en optisk converter somkan lave om til analog

 

Har dit tv slet ikke en udgang til hovedtelefoner? 

Elektronikteknikeren
Nej ingen udgang til hovedtelefoner.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis